torsdag den 31. maj 2012

Så er der kronhjort Kurt

Og nej, det drejer sig egentlig ikke om Wikke og Rasmussen, men om Carlas nyeste kjole med en fin rød kronhjort på. Stoffet har jeg haft liggende i 5 år, så det var vel på tide at jeg fandt anvendelse for det. Resultatet blev en spencer, hvor jeg har ændret mønstret på overdelen - det originale mønster har rund halsudskæring, men nu ville jeg gerne prøve noget andet.

Men jeg har snydt lidt; jeg har brugt trykknapper og bare pyntet med de røde knapper for syns skyld. Ja, ja - overspringshandling, men jeg har endnu ikke prøvet at lave knaphuller på min nye symaskine, så det er en smule angstprovokerende, men jeg kan jo ikke blive ved at udsætte det:-)

Igår havde Emil en ekstra fridag med mig, og vi tog sammen en tur i genbrugsbutikken, hvor vi fandt nogle rigtig gode ting - jeg har endnu ikke fået taget billeder, men regner med at sætte dem på bloggen senere idag eller i morgen.


18 kommentarer:

  1. Svar
    1. Mange tak - den er da lidt anderledes:-) Og tak for dit søde indlæg på din blog.

      Slet
  2. Nej altså hvor er den bare fin!! Stoffet er da perfekt til den kjole :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih - tak. Synes det er nogle gode farver og et lidt sjovt print.

      Slet
  3. Flot. Og god idé med de roede pynteknapper. Tryklaas er ogsaa lidt mere praktisk til den alder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak:-) Det er ihvertfald også nemmere for mig - hurra for trykknapper.

      Slet
  4. Hvor er den bare flot! Og sikke snildt med trykknapper ;-)

    SvarSlet
  5. Tænker lidt på om du ikke har en singer maskine? - synes jeg kender pyntestiklingen ( den med bladene ) Så hvis den ellers minder lidt om min Singer så er det super nemt at lave knaphuller og sy knapper i for den sags skyld

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har jeg nemlig og så vidt jeg kan se, gør den det hele selv på det nærmeste, men jeg skal liiiige teste først og evt. tjekke manualen.

      Slet
    2. det er nemt - og når først du har fundet ud af det, så vil du juble hver gang du skal lave knaphuller ;)

      Slet
    3. Det vil jeg så glæde mig til - og så kan jeg jo passende lave et jubel-indlæg, så du ved at du har givet mig det sidste skub til at få testet det knaphul:-)

      Slet
  6. den er vildt flot, du har fået brugt stoffet godt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak - jeg har også syet et par ballonbukser af det samme stof og de blev også helt okay.

      Slet
  7. Nej en fin kjole - hvor er original mønsteret fra?

    Elsker bare stoffet - øv at det er "gammelt"

    Fin blog du har - glæder mig til at kigge med fremover :-)

    hilsen
    Karin

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak og velkommen til - altid dejligt med nye læsere:-) Ja, stoffet er rigtig fint og jeg kan huske der var en masse andet lækkert i den netbutik, men den eksisterer ikke mere.

      Mønstret er fra Onion og hedder 10009 - Baby sæt.

      K.h.
      Christina

      Slet
  8. Sikke en sød kjole! Jeg kender godt dét med at være bange for de der knaphuller - jeg har heller ikke prøvet at sy dem endnu. ;-) Håber du kaster dig ud i det snart og laver et indlæg om, hvor nemt det er. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det håber jeg virkelig også - rart med en lidelsesfælde;-) Jeg skal nok melde tilbage, når jeg har været modig.

      Slet