mandag den 28. maj 2012

Havregrød og gulerodsmos

Her i huset er vi midt i projekt fast føde til Carla, men indtil videre er det mos (i alle afskygninger) og grød, der glider ned  - og det kan virkelig svine, så behovet for hagesmække er stort, og det giver jo bare mig en god undskyldning for at producere lidt ved symaskinen.
Her er et lille udvalg af dem jeg har syet - bortset fra den med fårene er resten af stoffet genbrug. På bagsiden er der frotté med gummimembran.

Idag har vi manglet en solhat, så det skal jeg i gang med i aften - desværre er mit mønster for stort, så jeg måvist være lidtkreativ, så det kommer til at passe.




18 kommentarer:

  1. super søde smække :)

    kan du ikke klippe uden sømrum eller måle 1 cm ind på mønstret for at få det mindre ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg må med skam indrømme at jeg tidligere har prøvet at lave et hattemønster mindre ved at droppe sømrum, men det virkede ikke efter hensigten - noget gik galt imellem skygge og hat, så det ikke passede sammen - jeg må prøve igen:-)

      Slet
  2. Hi hi så fine - jeg laver de samme, bare lidt længere, for så kan de enten nå ned og op unde tallerknen, eller ned over bukserne :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak:-) Indtil videre er de lange nok, men næste portion skal være længere.

      Slet
  3. Hej hvor er d bare søde...ha en dejlig aften

    SvarSlet
  4. Hvor er de soede.Solhatte med skygge hrmm hvad er det nu den hedder den der bog fra 70erne med fedt retro boernetoej. Taenke taenke Elsebeth Gynther tror jeg nok det er hun hedder. Hende fra bloggen glaphuset har lavet en del af hendes toej. Genialt. Tag et kig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg skal på biblioteket på fredag - så må jeg kigge efter den bog. Jeg har selv et mønster fra Ottobre, men det er desværre for stort.

      Slet
  5. Hagesmække kan man aldrig få for mange af! Fine er de ;o).

    God arbejdslyst med solhatten.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak:-) De er ihvertfald farverige, men det er kun hyggeligt. Utroligt så mange man bruger!

      Slet
  6. Her er vi gået over til "regnfrakke" når vi spiser. Altså de spiseforklæder med ærmer, de er helt uundværlige:-) Glæder mig til at se solhatten:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Dem bruger vi også engang imellem - de er rigtig gode. Projekt solhat må vist blive i weekenden:-)

      Slet
  7. Åh, jeg synes de er fine dine smækker, især er jeg vild med den med får.

    Hvis lille Carla ikke vil spise fast føde, har du så overvejet at prøve babyled weaning? (http://www.babyledweaning.com/) Det virkede fantastisk for min Røskva og hun grovæder i dag, alt hvad hun kan komme i nærheden af, undtagen de ting hun ikke kan tygge med gummerne (f.eks. gulerødder). Hvis I ikke har et problem med griseriet er det jo ok, og så har du en undskyldning for at sy lækre hagesmække. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak for tippet - det må jeg lige tjekke ud. Carla er heldigvis ikke kræsen...så længe det er most:-)

      Slet
  8. Hvor er de fine! Jeg har lige lavet endnu en solhat af Elsebeth Gynthers mønster, synes de er fine :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Er vild med din solhat med ugler...og alle de andre fine ting du laver.

      Slet
  9. Åh ja det sviner så gevaldigt! Men sikke fine hagesmækker du har fået syet :) Jeg vil også så gerne sy nogle, men jeg ved ikke hvordan, så har ikke turde kaste mig ud i det - endnu ;)

    Dottie.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Kast dig endelig ud i det! Jeg har bare tegnet af efter en hagesmæk vi havde i forvejen - derefter syede jeg de to lag sammen og så monterede jeg kantbåndet. På de første syede jeg ikke de to lag sammen først, men jeg fandt ud af at det var nemmere (for mig...som ikke er så rutineret).

      Slet