tirsdag den 26. marts 2013

Succes i første forsøg

Se hvad jeg kan, se hvad jeg kan, kom og se det alle mand:-) Halløjsa - så syede jeg lige et par bukser på min overlocker! Og de blev faktisk ret så fine. Jeg valgte at sy ribben fast på symaskinen og så fik de lige en tur med overlockeren bagefter - jeg skal vist være mere rutineret før jeg kan sætte rib på med overlockeren.

Der skal liiiige lidt mere øvelse til - jeg har ikke helt styr på hvornår jeg skal stoppe i forhold til kniven, når jeg f.eks. skal "skifte" fra det ene bukseben til det andet, dér hvor skridtsømmen går, så der havde jeg lige et lille uheld, men så var det jo godt at der var rigeligt med sømrum, så skaden var ikke så stor.

Den lækre velour er fra stof og stil, og det er endnu engang minikreas ballonbukser.




30 kommentarer:

  1. De ble flotte, og ja du er flink :) Ha en superfin kveld :)

    SvarSlet
  2. De er super flotte og det mønster er bare så godt! Jeg bruger næsten altid det mønster :-)
    Dejligt at overlocken kører, men man skal lige øve 'sving' ;-9

    SvarSlet
    Svar
    1. tak:-) Det er også mit favorit buksemønster - jeg forsøger mig nogle gange med andre, men de sidder bare ikke lige så godt på Carla. Jeg er SÅ glad for min/vores;-) overlocker!
      K.h.
      Christina

      Slet
  3. de er blevet så flotte! du skal sørge for at "strække" stoffet, således at den buede kant i skridt sømmen "Forsvinder" eller bliver mere lige. Giver det mening?? Det er nemlig ikke til med kurver.
    kh viola

    SvarSlet
    Svar
    1. Det giver helt klart mening! Tak for tippet:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  4. Selvfølgelig kan du da det!!!
    Hold øje med posten :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hihi - du er så sød - tak for at du har tiltro til mig:-) Hvor spændende med posten!
      K.h.
      Christina

      Slet
  5. Du er sej - Og de er så søde de bukser!

    SvarSlet
  6. Hvor er de fine. Du skal nok blive rigtig glad for at overlocke ;-)

    SvarSlet
  7. Svar
    1. Hvor er du sød Rikke - jeg skal stadig øve mig, men resultatet er hæderligt.
      K.h.
      Christina

      Slet
  8. Ih hvor du kan. Det er du da blevet rigtig god til.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak - det går helt sikkert den rigtige vej:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  9. De er bare super fine. Lækkert stof.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - jeg synes også stoffet var så fint - jeg var positivt overrasket over udvalget af strækstof i Stof & Stil.
      K.h.
      Christina

      Slet
  10. Flotte bukser - og rigtig fint stof ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - jeg er også selv glad for resultatet, men skal lige øve lidt mere før jeg er HELT tilfreds.
      K.h.
      Christina

      Slet
  11. De er blevet rigtig fine, og ja, velouren er bare skøn!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak. Og så synes jeg bare at velourbukser er så fint til sådan nogle små piger som vi to har:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  12. Hvor er de fine! God påske!
    Gitte
    www.duhrkoop.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og også rigtig god påske til dig.
      K.h.
      Christina

      Slet
  13. Hi hi...den der fejl med kniven kender jeg godt....ups : )
    Super seje bukser.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih hvor er det godt at jeg ikke er alene om det! Jeg håber det går bedre næste gang.
      K.h.
      Christina

      Slet
  14. Svar
    1. Tak Sine og så vil jeg lige nævne at jeg er vildt imponeret over dine børns kreativiteter!
      K.h.
      Christina

      Slet
  15. Sådan Christina. Og hold nu op det er noget lækkert stof! Vildt dejlige ballonbukser! : )

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Liv og lad mig bare sige at Carla er en lille lækkermås i de bukser:-)
      K.h.
      Christina

      Slet