fredag den 8. marts 2013

Hvorfor????

Er det VIRKELIG kun på grund af at symaskinen trænger til olie??? Prøv nu lige at se hvordan undertråden gør, når jeg syer hen over en elastik - argh!!!!!!!!!!

Nå, men jeg var så i Stof & Stil i lørdags og tænkte at der måtte jeg da kunne købe noget olie til min symaskine; den første medarbejder MENTE det stod et nærmere anvist sted - der kunne jeg ikke finde det, men spurgte i stedet den medarbejder, der stod i nærheden - hun var ikke lige sikker, men mente slet ikke de havde den slags, så piger - hvor skal jeg købe det? Skal jeg mon ind til en symaskineforhandler?


14 kommentarer:

  1. Jeg ved stof 2000 har det, men det kan simpelthen også være fordi din maskine ikke kan lide at sy over elastisk. Der kan måske afhjælpes ved at du bruger en jerseynål.
    Kh Susanne, suskreahjoerne.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Okay - tak for tippet. Jeg har en jersey-nål, så jeg kan jo lige afprøve om det hjælper.
      K.h.
      Christina

      Slet
  2. Keine anung, hvorfor din maskine slår knuder - jeg er selv lidt en symaksine-mongol ;0) Har dog set olie flere forskellige steder - bl.a. syforretninger.
    Kh Eline

    SvarSlet
  3. SÅDAN GØR MIN OGSÅ NOGEN GANGE!!! Det er pisse irriterende :(
    Jeg tror det har noget med trådspændingen at gøre eller at du skal vende din undertråd. Olie og oliering af maskinparken det er noget jeg sætter min far til :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig irriterende! Undertråden vender helt sikkert rigtigt, så det må næsten være noget med olie.
      K.h.
      Christina

      Slet
  4. Stof og stil i roskilde har det normalt hængende oppe ved kasserne. Det er en lille gennemsigtig flaske med blåt låg ;-) den er på side 106 i deres katalog :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg har talt med dem, hvor jeg købte min maskine og de sagde straks.. Olie.. det er trådspændingen fordi den ikke glider og spænder ordentligt..
      Det virker på min, og jeg har jævnligt haft samme problem..

      Slet
    2. Ih, mange tak for svar! Jeg drøner i Stof & Stil i Roskilde på onsdag - godt at du ved hvor det er, når personalet ikke gør;-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  5. Jeg har nu købt olie i Stof og stil.. Jeg fandt det sammen med alt det andet til symaskiner.. Det var i Aarhus. Jeg kan heller ikke sy over en elastik. Min maskine gik fuldstændig amok. Købte så noget tyndere elastik snor til mine sleeve så kan jeg.. Men jeg tror også jeg vil prøve med en jerseynål.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den elastik jeg brugte på det sidste sleeve (på billedet) var umiddelbart den tyndeste de havde. Jeg tænker at jeg nu får fat i noget olie og prøver med en jersey-nål og så må det da lykkes:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  6. Hvis det er helt håbløst at købe det i STof og Stil så prøv i Bilka/Føtex - der mindes jeg at jeg købte det engang og hvis du alligevel skal ud at handle lidt kan du jo slå to fluer med et smæk ;-)
    KH. Louise

    SvarSlet
    Svar
    1. Perfekt - tak. Jeg prøver Stof & Stil onsdag og ellers er der en Føtex i Roskilde.
      K.h.
      Christina

      Slet
  7. Hold da op hvor har du styr på det olie:-) Tak for tippet.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet