torsdag den 24. januar 2013

Stjerner

Jeg er rigtig glad for jeansstoffet med stjerner og syntes at Carla skulle have endnu et par i det (de andre kan du se lige her). Det første par jeg syede er lige smalle nok foroven - hun kan stadig passe dem, men det varer ikke længe før hun vokser ud af dem.

Jeg tænkte at jeg skulle prøve noget nyt og kastede mig ud i et mønster fra bogen "sy til piger 2-6 år", som jeg fik af min søde mand i julegave. Nu er Carla selvfølgelig ikke 2 år endnu, så jeg var godt klar over at de nok var lidt store....jeg droppede sømrum og klippede på det nærmeste det halve af buksebenene af for at få dem til at passe i længden:-)

Jeg er ikke begejstret for modellen (Carla ser endnu mere kortbenet ud end hun er;-)), så dem bliver der ikke flere af før Carla er væsentlig større, men jeg synes alligevel at I skal se dem.





33 kommentarer:

  1. det var ærgeligt for de er godt nok fine. Hvor har du købt stoffet henne?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Dina - det er fra Stof & Stil og jeg synes også stoffet er så sødt.
      K.h.
      Christina

      Slet
    2. mon jeg liiiiiige skulle komme til at smutte forbi deres hjemmeside, har desværre kun stof2000 i Næstved

      Slet
  2. De er rigtig fine og synes nu også krudtuglen ser sød ud i dem. Kan rigtig godt lide detaljen med det orange bånd

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak:-) Det er nærmest neon-farvet, men det er svært at gengive, men det passer rigtig godt til stjernestoffet.
      K.h.
      Christina

      Slet
  3. Sikke noget lækkert stof! Og hvor er hun trods dine egne forbehold, superlækker i bukserne! :o)

    SvarSlet
  4. De er sgu flotte :)
    Er også helt vild med det stjerne stof, er det købt i stof&stil?
    - for David skal da også have sådan et par cowboy bukser med stjerner :)

    Kh Sabrina

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er det - du må i Stof & Stil. Jeg købte det i efteråret, men tror stadig de har det.
      K.h.
      Christina

      Slet
  5. Jeg synes, da de er fine! Men måske du ku' ha' bevaret noget af længden og så sat elastik i, så de bare var blevet lidt mere en posebuks?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er sikker på at de så var blevet pænere - det var bare fordi jeg netop gerne ville have nogle bukser til Carla som ikke havde elastik forneden - bare for variationens skyld.
      K.h.
      Christina

      Slet
  6. Hej Christina

    Ellers køb mønster fra Minikrea.
    Jeg har selv mønstre derfra og de er nemme og forstå.
    Jeg har mønster på pose buks fra str. 6mdr op til 3 år. Jeg tror jeg gav ca 60kr for mønsteret i en stof butik i Grenå.

    Knus Kristina

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har to forskellige buksemønstre fra minikrea og er meget glad for dem - jeg ville bare gerne prøve noget andet, men vender straks tilbage til den sædvanlige model.
      K.h.
      Christina

      Slet
  7. Jeg er helt vild med det stof. En god afveksling til almindelig denim. Det skal jeg vist lige have fingre i. Jeg er vild med tittebånd detaljen. Og skønno modella - hun er bare for sød!
    Kh Line

    SvarSlet
  8. Hvor er det en god idé med den kontrastfarve langs benet. Fedt stof og soed model. Jeg synes da de klaeder hende godt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - jeg syntes modellen havde alt for lidt spræl uden og generelt er jeg bare rigtig glad for piping:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  9. Super fine til hende. Hvor er stoffet fra?

    SvarSlet
    Svar
    1. Stof & Stil:-) Tak Christina....men hun ser altså lidt kortbenet ud.
      K.h.
      Christina

      Slet
    2. Men hun er jo heller ikke så stor endnu :-)

      Slet
  10. Jeg synes, de er super flotte!

    SvarSlet
  11. Jeg synes hun er super fin med stjernebukserne på :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak:-) Det er ikke den bedste model til hende, men det går an.
      K.h.
      Christina

      Slet
  12. Kan godt se hvad du mener med at det ser ud som om hun har meget korte ben.:)
    Men stoffet er super flot og ungen er som altid super lækker :)

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, ikk´? Men ja, hun er jo lækker alligevel:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  13. Jeg synes, hun er så kær med bukserne på!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, hun ser da kær ud:-) Men lidt for kortbenet....
      K.h.
      Christina

      Slet
  14. Hvor er de altså flotte!! Er helt vild med pipingdetaljen - og med den nuttede model :) Ha en skøn weekend. Kh Anita

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anita - jeg har vist bare noget med piping lige for tiden:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  15. Er så vild med det print og fedt at du har tøset dem op med rød piping :)
    Du formår lige at give tøjet et pift!
    kh Libbie

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes også stoffet er så lækker og har heldigvis til et par bukser mere. Syntes ikke lige de var min stil uden lidt mere farve:-)
      K.h.
      Christina

      Slet