fredag den 11. januar 2013

Lilla elefanter og Noahs ark

Som så mange andre i blogland er jeg for tiden i gang med et lille patchwork-projekt. Mit er dog ikke en del af "byt en lap"-konceptet, som ellers lyder rigtig hyggeligt, men bare et igangværende projekt fra sykurven....nu skal det laves færdigt! Det er et lille tyndt barnevognstæppe til de varmeste dage - det bliver syet i forskellige lilla nuancer - nu er spørgsmålet så, hvilken farve piping jeg skal bruge - hvad synes I?

Jeg tror nok at bagsiden bliver hvid, lilla og grøn.



30 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tak - nu skal det bare syes færdigt og det bliver det forhåbentlig i aften.
      K.h.
      Christina

      Slet
  2. Det er flot. Jeg kan heller ikke få nok af patchwork-tæpper, og så er det en god måde at få brugt sine stodrester på.

    /Bodil

    SvarSlet
  3. Stofrester.. ikke stodrester..

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu er der helt gået sport i det - det er nemlig en god måde at få brugt stofrester på, men jeg har jo ikke rigtig så meget at bruge tæpperne til til...ikke SÅ mange:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  4. ORANGE!!! Det ville være så flot med lidt kontrast til alt det lilla - eller grøn, hvis det skal passe lidt med bagsiden... Det er bare så flot...
    Solhilsner
    Stine

    SvarSlet
  5. Svar
    1. Det regnede jeg også med, men kunne ikke finde en grøn i den nuance jeg ville have og jeg har endnu ikke forsøgt mig med at lave piping selv.
      K.h.
      Christina

      Slet
  6. EJ, hvor er det bare super flot. :)

    SvarSlet
  7. Jeg synes en mørk lilla som piping :) Og super sødt tæppe!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg prøvede med mørk lilla og det var rigtig fint til, men orange var lige lidt bedre.
      K.h.
      Christina

      Slet
  8. Det er rigtig pænt :) Jeg ville vælge en grøn kant, synes grøn og lilla er pæne farver sammen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Enig, men desværre kunne jeg ikke finde den grønne jeg gerne ville have.
      K.h.
      Christina

      Slet
  9. Lækre farver - tror at det bliver et super piget tæppe ;o)

    SvarSlet
  10. Superfint teppe med herlige stoffer! Jeg synes selvsagt ORANGE piping :)

    SvarSlet
  11. Lækkert tæppe med flotte stoffer - hvis bagsiden var lilla ville jeg vælge en gul eller grøn piping, hvis bagsiden bliver grøn, villr jeg vælge en orange :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg var også til den gule, men jeg kunne kun finde neongul og det passede ikke til.
      K.h.
      Christina

      Slet
    2. Aj, hvorfor skal det også være så svært at finde en varm, lækker solgul?! Jeg ender også altid med sådan en lidt for neon-skrigende (især synes jeg Stof & Stils gule er en tand for lys og kold) - det skal nok blive fint med den orange :-)

      Slet
  12. Flot tæppe. Glæder mig til at se det sidste finish

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak - forhåbentlig får jeg det færdigt i aften.
      K.h.
      Christina

      Slet
  13. Så fint, skønne stoffer du har valgt :-) jeg er på orange kant :-) kh Nanna, stjernepus

    SvarSlet
    Svar
    1. Det meste stof er genbrug og det hele var noget jeg havde på hylderne.
      K.h.
      Christina

      Slet
  14. Åh, jeg gad ind imellem godt være 25 år yngre og datter af dig, for hold nu op, hvor hende Carla bliver forkælet af det ene lækre hjemmesyede efter det andet;):)
    Jeg ville vælge orange:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Og det bliver orange:-) Du er altså så sød Sussi.
      K.h.
      Christina

      Slet
  15. måske en gul, den ses også i et par af lapperne. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Enig - ville gerne have haft piping i samme gule farver som blomsterne ved kattene, men det kunne jeg ikke finde - bliver nødt til at forsøge at lave piping selv fremover.
      K.h.
      Christina

      Slet
    2. har selv overvejet det samme, for tit passer de farver man kan købe bare ikk med det man skal bruge dem til.

      Slet