tirsdag den 29. januar 2013

Bløde bukser til små ben

Ih - jeg er SÅ begejstret for det babyfløjl jeg købte i stof & stil fornylig - det er så lækkert blødt (men sikke et svineri når man klipper i det!).

Carla trængte til nogle forholdsvis neutrale bukser i forhold til de mønstrede ballonbukser, jeg ofte syer til hende, så det blev til disse fløjsbukser i lilla (jeg synes nærmest de er blommefarvede). Normalt kan jeg jo godt lide der sker lidt mere på Carlas tøj, men det er også meget rart at have noget afdæmpet, så man kan tilsætte en spraglet overdel. Bukserne passer til den lille vest jeg viste her.

Jeg har brugt minikreas buksemønster - lavet dem lidt bredere foroven, brugt stumpebukselængden og tilføjet en rib i benene. I taljen er der elastik.



12 kommentarer:

  1. Hvor er de fine. :) Jeg er helt vild med den blommefarvede, det kunne godt være man skulle tage en tur i Stof&Stil.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan jo gå fuldstændig shop amok derude, men nu skal jeg lige holde en lille pause - har simpelthen ikke plads til mere stof.
      K.h.
      Christina

      Slet
  2. De er sørme fine. Kender godt behovet med at få lidt ro på under noget spraglet tøj. Jeg elsker også babyfløjl, men jeg synes det er en fnullermagnet. ALT hvad vi har af fnuller og lignende bliver suget til stoffet. Derfor holder jeg mig lidt fra det, for jeg synes jeg kan fnugrulle det konstant. Men måske vi bare bor for fnulret til babyfløjl ;0)
    Kh Eline

    SvarSlet
    Svar
    1. Hihi - tror nu ikke I bor mere fnulret end andre, og du har helt ret.
      K.h.
      Christina

      Slet
  3. De ser superbehagelige ud.
    BTW så har jeg anbefalet din blog til en veninde der ikke har syet i mange år, og som JEG synes skal se at komme i gang igen (hahahaha...!). Jeg er sikker på at din sy-energi smitter! Fortsat god tirsdag. Kh. Liv

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih hvor er du sød Liv - det var rigtig pænt af dig at anbefale min blog. Jeg håber din veninde kommer i gang igen:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  4. Hvor er de fine, jeg laver selv mere og mere afdæmpet tøj, men jeg har også en dreng og der kan man slet ikke tillade sig lige så meget spræl som til pigerne!
    Jeg syr rigtig meget i babyfløj og velour og mit bedste trick er at bruge en fnugrulle lige efter du har skæret/ klippet. Giv alle nyskåret kanter en tur med rullen også dem på det stof der skal tilbage i bunken, så fnullere det nemlig ikke så meget på det andet stof!
    Kh Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for tippet med fnugrullen - det vil jeg helt sikkert prøve. Enig -det er nemmere med spræl til pigerne.
      K.h.
      Christina

      Slet
  5. De er lækre! Og hold op hvor er du.produktiv for tiden! Er jo også ret meget til det dæmpede udtryk med små detaljer. Og så elsker jeg generelt bare babyfløjl. Synes det holder sig både pænt og blødt. Kh Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Maria - jeg fik simpelthen klippet så meget i juleferien, så nu er det bare at gribe ned i sykurven og færdiggøre noget af det:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  6. Hvor er de fine og enkle :-)

    Jeg kommer da lige i tanke om, at jeg også har noget af det babyfløjl på lageret i brun og turkis, som var indkøbt til nye bukser til David...hmm måske jeg snart skulle tage mig sammen og få syet dem ;-)

    KH
    Laila

    SvarSlet
    Svar
    1. Hihi - ja, det synes jeg da at du skal:-) Men nu har du jo også haft travlt med kostume og man kan ikke nå det hele.
      K.h.
      Christina

      Slet