torsdag den 17. januar 2013

At afslutte hvad man er begyndt på....

Nu bliver jeg nødt til at lave endnu et indlæg om min fyldte sykurv! Der er efterhånden en hel del uafsluttede projekter, og sidst virkede det på motivationen at nævne det på bloggen, så nu prøver jeg den metode igen, og håber det resulterer i at jeg får lidt bund i det, i stedet for hele tiden at starte nye projekter.

Lige nu ligger der:

Tre hagesmække
To hagesmække i patchwork
Tolv risposer
Et penalhus
En kjole til mig
Et sæt nattøj
En vendbar vest
Et par fløjlsbukser
To puder
En "dukke" af pigestof fra Stof & Stil
To kjoler
En nederdel i etager
Et par ballonbukser
Et par vidde bukser i stjernestof
Et par bukser med lommer
Carlas cowboybukser der skal repareres
Emils t-shirt der skal pimpes med strygestof

Nu vil jeg ikke sige at der ikke må klippes nyt, før jeg har syet dette færdigt, men hvis vi nu aftaler at ovenstående skal være færdigt inden udgangen af februar, så tror jeg det er realistisk.

Edit: nu med billede af en del af det:-)

32 kommentarer:

  1. Hold nu op en STOR sykurv du holder dig. Sikke mange ufærdige projekter. Det bliver skønt at komme til bunds af noget af alt det. Rigtig god fornøjelse Christina :o) jeg er imponeret over hvad du får fra hånden! :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hihi - ja, lige for tiden er der fyldt godt op, men nu må jeg fokusere på at få bund i det:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  2. Hold da op! Hatten af for dig, hvis du når igennem :-) Det er bare ikke så motiverende at gøre noget færdigt, som det er at starte på noget nyt ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg når det helt sikkert:-) Men du har helt ret...det er bare sjovere at starte på noget nyt.
      K.h.
      Christina

      Slet
  3. God aftale. Den er jeg med på. Glæder mig til at se lidt af de færdige resultater :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg håber jeg når en hel del i weekenden:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  4. Det var da en god ide med sådan et indlæg, tror også jeg vil lave sådan et, så jeg kan få de ting færdige jeg har liggende. Dog er det ikke helt så meget som du har, og tager hatten af for dig hvis du kan nå det inden slut februar!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes helt sikkert det motiverer at lave sådan en liste:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  5. Hi hi det lyder som den ene af mine mange kurve...
    Kh Susanne, suskreahjoerne.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Så må du da også i gang Susanne:-) Jeg har kun plads til én kurv....ønsker mig et kreaværelse, men det kræver en tilbygning.
      K.h.
      Christina

      Slet
  6. Ih alle de ideer :-) jeg er hoppet med på ideen om at jeg ikke skal købe noget stof her i januar :-) og der skal bruges af det jeg har liggende. ;-) måske jeg også skal prøve det med de klippede ting. :-) selvom jeg ikke er helt så meget som hos dig. Jeg har lige klaret lidt af det i formiddags :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg BURDE bruge af det jeg har, for jeg har virkelig ikke plads til mere....må finde en løsning. Dejligt at du har nået at sy.
      K.h.
      Christina

      Slet
  7. Den fyldte sykurv kender jeg godt - selvom min ikke er lige så fyldt som din. Jeg holder mængden af ufærdige ting nede, ved at have et princip om, at jeg ikke må købe nyt stof, før det jeg har liggende er brugt.
    / Bodil

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg køber ofte til lager, når jeg ser noget stof jeg godt kan lide eller et dynebetræk i den lokale genbrug:-) Så jeg ville jo få abstinenser, hvis jeg kørte efter dit fornuftige princip.
      K.h.
      Christina

      Slet
  8. Der er da lidt at gå i gang med.. Kender det udemærket godt, har også altid flere ting i gang ;) Men det er en fantastisk følelse, når man først er nået til bunden...

    SvarSlet
    Svar
    1. Sådan har jeg det også - kæmpe tilfredsstillelse, når man kan se bunden af kurven:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  9. Altså den der tendens kender jeg alt for godt. Jeg bliver så grebet af alt det, jeg gerne vil og pludselig, ja så har jeg alt for mange ting, der ikke er afsluttet. Men jeg arbejder med at holde mig selv i lidt kortere snor :-) held og lykke med projektet :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Christina...jeg skal også blive lidt bedre til at få afsluttet tingene:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  10. Min hjerne ville slet ikke kunne rumme SÅ mange ufærdige projekter, er ret imponeret over det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hihi - det kan min sagtens....jeg synes egentlig det er inspirerende at der ligger så meget - så er det bare at sætte sig til symaskinen.
      K.h.
      Christina

      Slet
  11. Ups, jeg sender dig frk Selvdiciplin med det samme haha.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan mærke at hun er ankommet;-) Nu skal det være!
      K.h.
      Christina

      Slet
  12. Hej Christina
    Det var også en godt fyldt sykurv du har der ;-) Jeg har det precis på samme måde, må jeg indrømme...! Lidt for mange idéer, og lidt for lidt tid / overskud til at tage hul på det hele. Men, man skal ikke klage, så længe der er idéer, er der masser af ting at glæde sig over!

    Pøj-pøj med at starte i den ene ende. Det bliver spændende at se, de ferdige resultater! :0)

    Kh fra Marthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Marthe:-) Du har fuldstændig ret! - der er masser at glæde sig over og nu glæder jeg mig til at få syet en masse færdigt!
      K.h.
      Christina

      Slet
  13. Hihi - nå fikk jeg smilt godt her jeg sitter :) Det er akkurat slik hos meg også - mange ting er ferdig klippet, men nå ligger de på vent, for der er stadig nye ting jeg får lyst til å lage. Akk, kunne jeg bare hatt en hel sydag hver uke :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er det rart med en lidelsesfælde. Åh, en ugentlig sydag ville jo være fantastisk!
      K.h.
      Christina

      Slet
  14. Der er nok at tage fat på - det godt er jo, at du er tæt på mål og kun liiiige mangler det allersidste på de fine sager du har liggende :):)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nemlig:-) Nogle ting er kun klippet, andre er påbegyndt, så jeg tror faktisk det går rimelig hurtigt med at få afsluttet nogle projekter.
      K.h.
      Christina

      Slet
  15. Så kommer du da ikke til at kede dig ;-0
    God arbejdslyst!

    SvarSlet
  16. Imponerende hvis du når det! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør jeg;-) På trods af at jeg i mellemtiden vel har klippet 5-6 nye ting, så er der allerede streget en del på listen - har bare ikke nået at vise det på bloggen endnu.
      K.h.
      Christina

      Slet