tirsdag den 22. januar 2013

Byt en lap

Nu vil jeg også være med! Inspireret af en MASSE andre i blogland...ingen nævnt ingen glemt....deltager jeg nu i byt en lap - lap et tæppe. Nedenstående tekst er kopieret fra Bournonville.




Regler:
-Du klipper 30(16x16cm) lapper i valgfrie farver, mønstre osv. Meget gerne blandet, og helst ikke alle sammen i ensfarvet, der skal selvfølgelig være plads til farveønsker osv... men hvis tæppet skal ende med at blive en overraskelse, er det bedre at lade afsender bestemme farver osv..
-Lapperne SKAL min måle 16x16 cm (fast str, for at gøre bytteriet nemt for alle)
(afhængig af sømrum giver dette en færdig syet firkant på ca 15x15cm)

-Du bytter 5 lapper af gangen (valgfrie, farver, mønster så længe de måler 16 x 16 cm)
med 6 aftalte bytte makkere, Du bytter altså i alt med 6 andre bloggere.

-Du modtager selv 5 lapper retur fra hver af dine valgte byttemakkere, og dette gøres til du har fået bytte alle 3o lapper du har klippet, og så skulle du gerne sidde med 30 nye lapper som du så skal sætte sammen til en tæppe forside, men bagside, foér osv. vælger du selv, når den tid kommer.
men til forsiden skal der bruges de 30 byttede lapper. (eller det antal lapper du har byttet dig til)

-Du vælger også selv om du vil lave flere tæpper på denne måde , altså om du vil bytte med flere end 6, så længe du selv har styr på det, når lapperne modtages skal de vises frem på bloggen samt linkes til de 6 byttemakkere.

Når tæppet er syet sammen, skal dette også vises frem på bloggen, sammen med navne på bytte makkere,så alle kan se og følge med i hvilke forskellige tæpper vi alle sammen ender ud med.

Hvad du ellers vælger at gøre med tæppet er selvfølgelig op til dig, denne leg er bare en ekstra lille udfordring til kreativiteten, så hvis du har lyst til at lege med,
gør du således:
Gem billedet i toppen af indlægget, og lav et indlæg hvor du søger 6 bytte makkere,
(lidt ligesom gaveleg)
først til mølle osv,
og link med billede i din side bar så nye, byttesøgende og nysgerrige kan følge/være med.

Tæppet sys sammen således:
Lapperne lægges så de ligger 5x6, så tæppets udsende bestemmer du ud fra de 30 lapper du har fået byttet dig til.
Alt efter hvor meget du bruger til sømrum kommer hver firkant ca til at måle 15x15cm efter syning, hvilke også giver plads til nogle spændende lapper, så vær endelig kreative med lappe bytteriet :)
 
Jeg mangler stadig lidt byttemakkere:
 
3. En måske´er:-)
 
Så hvis der er tre, der har lyst til at bytte med mig, er I meget velkomne til at skrive en kommentar.
 

 
 
 

12 kommentarer:

  1. Jeg springer ud i det og melder mig som nr. 4 :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt - hvis du sender mig en mail med din adresse, får jeg sendt noget til dig i løbet af ugen.
      K.h.
      Christina

      Slet
  2. Jeg vil også gerne bytte- da jeg vil lave et lidt større tæppe :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor hyggeligt! så mangler jeg bare én byttemakker.
      K.h.
      Christina

      Slet
  3. Hej Christina
    Jeg vil også gerne bytte med dig :)

    Knus Kristina :)

    SvarSlet
  4. Hvis du får lyst til at lave et større tæppe, så bytter jeg gerne. Min mail er lailaknattrup@gmail.com

    SvarSlet
  5. Så har jeg de byttemakkere jeg skal bruge - tak fordi I vil lege med:-)
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
  6. Jeg vil meget gerne bytte :) mangler lige en.

    SvarSlet
    Svar
    1. Så laver jeg da bare mit tæppe lidt større:-) Du må meget gerne sende mig en mail med din adresse.
      K.h.
      Christina

      Slet
  7. Hej Christina. jeg vil meget gerne være med på byt hos dig :)

    mvh Sara

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder godt Sara - vær sød at sende mig din adresse.
      K.h.
      Christina

      JEG SØGER IKKE FLERE BYTTEMAKKERE NU:-)

      Slet