lørdag den 19. januar 2013

Reste-kjole til MIG

Endnu en ting fra sykurven er nu færdig....kjolen til mig selv. Kjolen er syet af to jersey-rester, og egentlig ville jeg nok hellere have hele kjolen prikket, men nu ved jeg at modellen fungerer, så nu kan jeg jo købe noget mere stof og sy én til:-)

Mønstret er en tilrettet version af Onion 2017 - model C; Jeg har ikke lavet læg, jeg har ikke rynket bagstykket, mit bindebånd er længere end originalen, og jeg har ændret halsudskæringen - det var dog ikke helt planen, men udskæringen var for løs - muligvis fordi jeg har anvendt rib, hvilket ikke er det de skriver i syvejledningen.

Som I kan se har jeg ingen overlocker, så indvendig er den knap så pæn, men det ser man jo heldigvis ikke, når jeg har den på.






14 kommentarer:

  1. SÅ fin!!! Hvor ville jeg dog ønske at jeg bare sådan lige kunne sy til mig selv ;)
    Kh Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan du sagtens - jeg synes det er et nemt mønster.
      K.h.
      Christina

      Slet
  2. Årh hvor er den fin... HUNGRE nu endnu mere at få eksamen overstået så symaskinen kan komme frem igen :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan jeg godt forstå du gør - det er så dejligt at sidde og sy:-) Håber snart du får tid.
      K.h.
      Christina

      Slet
  3. Den var søt, og jeg synes du har vært flink til å sy den pent i halsringen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er ikke sådan halsen er på originalen, men den her er faktisk helt okay.
      K.h.
      Christina

      Slet
  4. Halsen er da blevet paen. Laekker model og flotte farver. Jeg synes det ser godt ud med ensfarvet sort og prikker.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Lin. Jeg skal have købt noget mere stof så jeg kan sy en til, for jeg er ret glad for denne model.
      K.h.
      Christina

      Slet
  5. Der er snart ikke nogen liste længere med den fart du har på:-) Godt gået:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ork jo....jeg klippede tre ting i weekenden, så der kommer også lidt nyt på listen efterhånden som jeg får streget noget:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  6. Ja gang i dig. Tor også jeg skal have lavet sådan en liste:-) godt gået og sikke et flot resultat:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes det er motiverende at lave sådan en liste - det virker for mig, så det må jeg gøre engang imellem, så de igangværende projekter ikke bliver for gamle.
      K.h.
      Christina

      Slet
  7. Hvor er den flot.
    Jeg har også flere ufærdige projekter i sykurven. Måske jeg skulle gøre som dig...lave dem færdige... :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hihi - det er faktisk meget rart at få afsluttet noget af det:-)
      K.h.
      Christina

      Slet