mandag den 16. september 2013

Noget om at være høj...

...og nu mener jeg "høj" som i oppe at køre - ikke bare lidt men sådan rigtig meget i lang tid. Piger - jeg siger jer, at jeg fik en på opleveren i weekenden! Som jeg nævnte tidligere på bloggen, var jeg inviteret på workshop hos Nanna med bloggen how to do fashion. Nanna er uddannet modelsyer og konstruktør, og det var netop mønsterkonstruktion, det drejede sig om i weekenden.

Konceptet er genialt; Nanna har opsyet nogle grundmodeller, man prøver på, og så retter man til på originalmønstret til man har en model, der passer én perfekt. På trods af min uerfarenhed vovede jeg mig ud i at sy en figursyet kjole, og resultatet bliver virkelig godt (kjolen er endnu ikke helt færdig - mangler lige en lynlås), og nu har jeg jo så mit helt eget grundmønster, som kan bruges igen og igen.

Jeg var uden tvivl den med mindst erfaring, og jeg synes da også, der var nogle udfordringer, men på trods af det, var projektet på ingen måde uoverskueligt. Dette skyldes helt klart at Nanna er noget af det mest tålmodige og hjælpsomme, og hun forklarer det gerne en ekstra gang, hvis man ikke lige fatter det i første forsøg;-)

Weekenden har været inspirerende, intens, lærerig, hyggelig og sjov - en hel fantastisk oplevelse, og det er noget jeg vil prøve igen. I bør unde jer selv sådan en oplevelse - det burde være kreative bloggeres julegaveønske nummer 1 i år - tjek Nannas blog og læs mere om workshops med mere lige her.

Udover alt det jeg har lært på de to dage, så var det også en fornøjelse at møde andre bloggere. Nogle har jeg fulgt med hos siden jeg startede bloggen - andre var helt nye for mig, men hvor var det givende at møde nogle mennesker, der deler ens kreative interesse.

Som I nok kan se, er jeg stadig høj over mine oplevelser - jeg tror jeg kan leve højt på det længe, og ellers er det jo bare at booke en weekend hos Nanna;-) Mange tak for en forrygende oplevelse!




20 kommentarer:

  1. Fedt at være oppe i højderne på den måde :-)
    Glæder mig til at se din første kjole efter eget grundmønster.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig også til at få den færdig. Jeg er alene med børnene i denne uge, så kan ikke lige nå i stof og stil og jeg mangler altså en lynlås, så i weekenden skal den laves færdig:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  2. Fedt fedt fedt....det er bestemt noget jeg godt kunne tænke mig at prøve ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan jeg godt forstå - jeg kan kun anbefale det.
      K.h.
      Christina

      Slet
  3. Hvor er det godt - glæder mig vildt til at se din kjole :-)

    Tror jeg skal have sådan en workshop på ønskesedlen (eller måske penge til den, mange bække små...)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes virkelig du skal skrive det på ønskesedlen - det var guld værd.
      K.h.
      Christina

      Slet
  4. Sejt, åh shit det gad jeg godt :)
    Glæder mig til at se den færdige kjole

    SvarSlet
    Svar
    1. Det forstår jeg godt. Det er genialt med sådan en workshop hvor man kan få noget hjælp til de dér ting der driller lidt - jeg anede ikke hvordan man "rigtigt" skulle rette en kjole til, men nu ved jeg det og det betyder altså meget for pasformen.
      K.h.
      Christina

      Slet
  5. Ih hvor skønt!! Sådan et kursus er guld værd!! Sidste efterår gik jeg en hel dag hver onsdag til tilskæring, og det giver virkelig en dybere forståelse for opbygning af et mønster og mulighed for at ændre og tilpasse mønstre. I den forbindelse vil jeg varmt anbefale "Ny mønsterkonstruktion for kvinder".
    Jeg GLæææder mig til at se dit færdige resultat!!
    Kh viola

    SvarSlet
    Svar
    1. Den skal jeg da have kigget på - tak for tippet. Ih det må da være fantastisk med sådan en onsdag!
      K.h.
      Christina

      Slet
  6. Wowsa en koncentrations dobbelthage jeg har der;-)
    Tak for sidst Christina, det var en virkelig god weekend. Håber du får brugt din fine kjole og det perfekte mønster:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du ser da godt ud og meget koncentreret. Jeg håber vi får bukserne at se på bloggen.
      K.h.
      Christina

      Slet
  7. Så misundelig! Hvor lyder det fedt! det ønsker jeg mig i den grad!!!
    Solhilsner
    Stine

    SvarSlet
    Svar
    1. Hihi - det forstår jeg godt - det var virkelig fedt! Det kan jeg godt forstå du ønsker dig.
      K.h.
      Christina

      Slet
  8. Det var så hyggeligt! Glæder mig til at se din kjole! kh Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Den kommer på bloggen så snart jeg er færdig:-) Ja, det var rigtig hyggeligt. Det er virkelig sjovt at møde folk rigtigt....du er fuldstændig lige så sød i virkeligheden, som du virker på bloggen.
      K.h.
      Christina

      Slet
  9. Lyder da bare helt fantastisk :-)
    Kh

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var det virkelig også, så nu kunne jeg godt bruge en masse kreatid:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  10. Hvor er du heldig med sådan en workshop, det er bare helt vildt sådan en energi de giver.mglæder mig meget til at se det du har syet. Jeg vidste ikke der var flere syundervisere i Marapyttas lokaler, men det er da bare herligt med flere undervisere at vælge imellem. Håber der er plads til dem alle :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det giver nemlig masser af energi men hold op hvor var jeg træt om aftenen:-) Mon ikke der er plads til dem alle - det tror jeg.
      K.h.
      Christina

      Slet