søndag den 22. september 2013

Bluse i tøsefarver

Endnu en bluse til Carla. Jeg beklager, hvis jeg begynder at kede jer, men Carla mangler virkelig bluser og bukser, og eftersom jeg ikke gider at vaske hver dag, skal der trods alt en del tøj til (siger hende, der selv har over 100 kjoler i skabet).

Denne er syet i det fineste jersey købt hos Stof & Stuff - jeg synes det minder lidt om Katvigs gamle print. Mønstret er minikreas raglan t-shirt. Den pink rib er lige i overkanten til mig og var sådan en "i mangel af bedre"-løsning, da jeg ikke havde noget rib der passer godt i farven. Så kunne jeg jo bare have købt noget, men NEJ - jeg shopper ikke stof i september og heller ikke i oktober (kan jeg se på mine hylder - jeg har været nødt til at tage gulvet i brug til opbevaring af stof og det går ikke!). Jeg må gerne købe mønstre, tråd, lynlåse og andet tilbehør;-)

Blusen ser frygtelig ud i nakken, da min overlocker blev ved med at drille - nu kører den heldigvis igen. Den skulle bare trådes om, men vi var meget uvenner.



24 kommentarer:

  1. dejlig frisk... lyser op i den kommende tid...

    Glæder mig til at se billeder af den på

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg må se at få den lille model i den:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  2. Efterårskollektionen kræver jo en del bluser... og bukser..

    Jeg har lige klippet stof til 8 par bukser og 2 bluser til Kaja idag. Der kommer flere bluser, men jeg skal bare lige sikre mig at størrelse og pasform er rigtig før jeg klipper flere.

    Flot bluse.. og pyt da med ribkanten.. det er jo en frisk pige, så hun kan godt bære de friske farver..

    SvarSlet
    Svar
    1. Hold da op hvor har der været gang i dig. Jeg er heller ikke færdig med efterårsgarderoben og burde også lave noget til Emil, men synes ikke mit udvalg af egnet stof er godt nok.
      K.h.
      Christina

      Slet
  3. Den er så fin - så dejlig frisk.

    Må lige spørge om noget, jeg har købt det minikreamønster og tænker snart at prøve det. Det er første gang jeg vil lave bluser til mine børn uden åbning - fordi jeg før har erfaret at de må have større hovedmål end gennemsnittet. I hvert fald har det ikek altid passet, og det vil bare være så ærgerligt. Så spørgsmålet er: Er de ok i "hullet" sådan i normal vurdering

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg synes størrelsen er hel normal - der har ikke været nogle problem i forhold til hverken Emil eller Carla.
      K.h.
      Christina

      Slet
  4. Jeg synes den er skøn med den pink rib :0)

    Altså, jeg kører også i den samme rille, jeg viser kun bukser frem for tiden - I det mindste får du da lagt både lidt kjoler og bluser på også ;0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hihi - jeg prøver at veksle lidt, men det er da lidt ensformigt:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  5. tænkte også katvig da jeg så stoffet i butikken, men fint er det :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg overvejer at købe stoffet i andre farver, hvis det holder sig pænt i vask.
      K.h.
      Christina

      Slet
  6. Vildt lækker, hvis jeg havde en pige, skulle jeg helt sikkert også sy sådan en lækker trøje i dette fine stof.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak for din søde kommentar Helena.
      K.h.
      Christina

      Slet
  7. Flot bluse! Jeg synes, det er dejligt, at du viser mange bluser på bloggen. Jeg bliver stadig lige inspireret, når jeg ser, hvad du fremstiller. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih hvor er du sød. Det gør mig rigtig glad....og der kommer helt sikkert flere:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  8. Så fin den er blevet :)
    Glæder mig også til at jeg skal til overlock kursus, så jeg kan komme igang med at sy en masse flotte bluser til krøltoppen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, hvor er du heldig at du skal på kursus - det burde jeg nok også;-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  9. Lækkert print! Og fed beslutning med nul shopping, men.... mente da bestemt at rib var i samme kategori som lynlåse?!? Nej?! Nå. anywho - tillykke med beslutningen. Håber ikke du så kortslutter i november ;-)
    Ha' en fantastisk mandag og uge. Kh. Liv

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu du siger det, er jeg faktisk enig - shoppestop gælder ikke rib;-) jeg frygter at jeg kortslutter i november. Da jeg var med til forbrugsfri fenbruar kompenserede jeg lige lovlig meget i marts - ups!
      K.h.
      Christina

      Slet
  10. Så flot et print.. Wauw.. :D Den er super fin!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak:-) Jeg synes også det er så fint og mener det findes i to andre farver.
      K.h.
      Christina

      Slet
  11. Den er super fin, og man kan altså aldrig få for meget tøj! Her bliver der goså produceret efterårstøj i store mængder, og når nu det er det, der er brug for, så er det også det, der bliver vist frem :-) Have en dejlig ny uge!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er det dejligt med noget opbakning:-) Håber det går den rigtige vej hjemme hos jer.
      K.h.
      Christina

      Slet
  12. Den er så fin, lækkert mønster på stoffet, åh hvem der bare kunne sy sådanne fine sager :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mit indtryk af dig er altså at du kan sy alt, så det kan du helt sikkert også:-)
      K.h.
      Christina

      Slet