søndag den 8. september 2013

Endnu en efterårskjole

Det blæser og er efterhånden tidligt mørkt, så det er meget passende at jeg er begyndt at sy tøj til efteråret.

Denne gang en langærmet kjole syet efter et onion mønster (som sædvanlig har jeg ændret ærmerne). Der er syet af frotté fra Stof og Stil. Jeg er ikke så imponeret over kvaliteten - jeg synes at lurven lægger sig for meget ved syningerne, men kjolen går alligevel an. Jeg kan til gengæld godt lide farverne og synes den orange rib passer fint til.



22 kommentarer:

  1. Hvor en den sød, faktisk dejligt tempraturen falder lidt, så kan man godt sidde ved symaskinen med god samvittighed.

    Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan du have ret i, men jeg kunne godt tænke mig at det var lyst længere:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  2. Farverne er skønne sammen, og så gode her til efteråret

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes også den oser af efterår og så kan jeg godt lide printet med stjerner.
      K.h.
      Christina

      Slet
  3. Hvor er det ærgerligt at kvaliteten ikke er helt i top, for det er en super sød kjole. Den orange rib er rigtig fin dertil.

    Kh. Linette

    SvarSlet
    Svar
    1. Selvom kvaliteten ikke er fantastisk holder den sig fint efter vask, så det giver lidt bonus.
      K.h.
      Christina

      Slet
  4. Den orange rib passer super godt til, rigtig fin kjole :)
    jeg har selv købt af det stof, bare i en anden farve. Men blev også lidt skuffet da jeg fik det, synes det virkede lidt tyndt. Men skal snart i gang med at sy i det...og jeg havde også tænkt kjole.
    KH Lena

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, det er lidt tyndt men ellers er det faktisk okay:-) Glæder mig til at se hvad du syer.
      K.h.
      Christina

      Slet
  5. Hejsa - som altid skøn kjole... Tør man spørge, hvorfor du har ændret ærmet? Overvejer nemlig samme mønster til min Alberte :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Undskyld det sene svar - jeg har ændret ærmerne da de originale er meget brede - det egner sig ikke til Carla, da hun så slæber ærmerne oven i maden:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  6. perfekte farver til efteråret. Hun må have den skønneste bøjlestang fuld af kjoler :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Hun har en hel del kjoler:-) Ligesom sin mor....
      K.h.
      Christina

      Slet
  7. Sikke et fint stof med "perleplader" :)
    Hun bliver jo så smart med alt det tøj du syer til prinsessen! :)
    Kh Sabrina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak:-) det er så hyggeligt at producere nyt....med god samvittighed.
      K.h.
      Christina

      Slet
  8. hvor er det er dejlig kjole. Hun mangler vist ikke noget, den gode Carla :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hihi - hun skal jo have lidt at vælge imellem;-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  9. Det stof er så sejt, og del endelig mht ændringer af mønster? Det på blusen fra lørdag er altså en flot skulder/ ærme isætning, er det nemt nok at sy pænt?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er SÅ nemt - du skal bare gå i gang:-) Mht. dette mønster har jeg bare gjort ærmerne smallere og tilføjet rib - jeg synes det er mere praktisk til små børn.
      K.h.
      Christina

      Slet
  10. Jeg har just i går klippet en kjole til mig selv i det stof.,.. nu overvejer jeg ligeledes orange kanter... Det ser så sejt ud... Øv, hvis kvaliteten ikke er i top... men mønstret er jo så skønt...
    Tak for inspiration
    Solhilsner (i regnvejr)
    Stine

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih hvor jeg glæder mig til at se kjolen til dig selv - jeg håber vi får den at se på.
      K.h.
      Christina

      Slet
  11. Hvor er den sød - den passer da lige til din stjerne. Øv hvis kvaliteten ikke er i top, det er så ærgerligt.
    Hilsen
    Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Karen - den har allerede været på et par gange og hun ser så sød ud (også) i den;-)
      K.h.
      Christina

      Slet