fredag den 17. august 2012

Verdens nemmeste kjole - ny version

Hold nu lige op - jeg har rundet 200 læsere! Det synes jeg da er helt vildt, og hvor er jeg bare glad for, at I har lyst til at følge med, så mange tak for det og jeres søde kommentarer.

Jeg har syet endnu en kjole til mig selv - samme model som denne. Denne gang har jeg syet en smal elastik i kjolen hele vejen under brystet for at ændre udtrykket lidt. Den næste model vil jeg lave lidt smallere, men bortset fra det er jeg rigtig godt tilfreds med resultatet.

Stoffet er mørkeblå jersey med hvide prikker købt hos stof & stil. Nu hvor jeg er blevet så glad for at sy jersey-kjoler til mig selv, skal jeg helt sikkert ud og se, om de ikke har nogle gode rester....men det må lige vente til september, da jeg stadig er i gang med, at bruge hvad jeg har - og det går faktisk rigtig godt med det.

Jeg beklager fotomodellen.....men allergi gør intet godt for éns udseende! Nu er det vigtigste så også at I får en idé om, hvordan kjolen ser ud.

24 kommentarer:

  1. Tillykke me det nye læsertal! Det er jo så dejligt når folk gider at lægge en kommentar, og det er du jo så god til - det hjælper helt sikkert på dit læsertal, tror jeg:-)

    Og sikke en fin kjole! Det er du go til.
    Jeg starter på sykursus igen til september, så er målet at sy noget til mig selv. Det er da fedt at kunne.

    SvarSlet
    Svar
    1. det er nemlig rigtig dejligt og jeg værdsætter det. Det kan da godt være at du har ret - Jeg elsker at følge med hos jer andre, så ja, jeg skiver ihvertfald kommentarer:-)
      Fedt med sykursus - det vil jeg også men det venter lige et års tid tror jeg.
      K.h.
      Christina

      Slet
  2. Allergi? Jeg ser bare at du er super smuk i rigtig fin kjole - godt gået!
    Kh. Maria

    SvarSlet
  3. Wauw. Du er godt ud i en flot kjole! Også selvom du plages af allergi. Er selv ramt og er også ved at være pænt træt af at være kronisk snottet..
    Fedt du får brugt alle dine stoffer. Det føles godt, når det lykkes - vlidt ligesom når det lykkes mig ikke at spise chokolade flere dage i træk ;-) God weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen Maria dog - er du sådan en chokoladegris? (ligesom mig, må jeg hellere tilføje - jeg er FRYGTELIG).
      Men ja - det føles godt.
      K.h.
      Christina

      Slet
  4. Rigtig fin kjole du har lavet... Er sikkert også rigtig sød til vinder med lange ærmer og grove strømpebukser under... Og helt vildt meget tillykke med de 200læsere. Det er da bare for vildt.
    Kh Eline

    SvarSlet
    Svar
    1. Det tror jeg du har helt ret i og jeg ER en kjolepige:-) Mange tak - ja, det er da vildt!
      K.h.
      Christina

      Slet
  5. Ej den er simpelthen også bare så fin!
    Christina du ser sgu dejlig ud :)
    kh Libbie

    SvarSlet
  6. Hvor ser du bare sød ud : )

    SvarSlet
  7. Fin kjole og modellen ser da bare for lækker ud :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak tak:-) Så må jeg vist hellere sy flere kjoler af den slags;-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  8. Du ser simpelthen så smuk ud!:) Kjolen er også rigtig fin:)

    SvarSlet
  9. Det ser ut som en deilig kjole. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er det - og man behøver ikke at trække maven ind;-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  10. Hvor er kjolen - og også du - fin! Er ved at prøve din fine DIY på kjolen af - er bare ikke helt færdig endnu. Har lavet min i faststof, og har sjovt nok også lavet min med en elastik hele vejen rundt - lavet med 3 omgange smocksyning.
    Har på min to - do liste skrevet på at der skal laves en stak af dem - når nu det er så let;-). For øvrigt hedder kjolen på min liste en "Carla kjole" :-))

    Fortsat god weekend
    Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor spændende Gitte - den glæder jeg mig til at se! Åh altså - en Carla kjole:-) Hvor er det sødt.

      Også god weekend til dig.

      K.h.
      Christina

      Slet
  11. Fotomodellen skal du da bestemt ikke undskylde!!! Du ser da bare SÅ godt ud - OG har lækkert hår! :)

    Og kjolen ser både fin og behagelig ud! Jeg kan godt lide, at du har tilføjet elastikken.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih tak Marianne:-) Den er nemlig rigtig behagelig - når jeg er færdig med Brug-hvad-du-har-møned skal jeg helt sikkert have købt stof til nogle flere.
      K.h.
      Christina

      Slet