onsdag den 1. august 2012

Blomster på rækker

Nu holder jeg pause fra mine rester (jeg har jo heller ikke så mange tilbage;-)) og i første omgang er det blevet til denne kjole til Carla. Mønstret er fra Minikrea, men jeg har gjort skørtet kortere, klippet et stykke der er lidt bredere end selve skørtet og sat det på som en slags flæse forneden.

Det røde er en stofrest, som jeg desuden også har brugt til  denne kjole, og det hvide med blå blomster var en gave fra en sød nabo.

Jeg synes det er en meget god måde at variere mønstret på og har planer om at sy flere i noget andet stof.


14 kommentarer:

  1. Hvor er den fin, det er da helt utroligt alle de lækre ting du får lavet af dine rester :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak - nu bliver det vist også en lille pause fra rester.
      K.h.
      Christina

      Slet
  2. A la musel...... Er os vild med den....;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det kan det egentlig godt minde om - og tak:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  3. Yndig kjole.

    Det blå stof er da bare så sødt. Kjolen minder mig om Emils lillesøster Ida og bringer minder frem fra vores Sverigestur i Vimmerby sidste sommer

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh kompliment! Jeg elsker Emil fra Lønneberg, så det må meget gerne minde dig om Emils lillesøster.
      K.h.
      Christina

      Slet
  4. .. Og så fik du alligevel brugt lidt rester igen;):) Kjolen er SÅ fin. Du er bare helt utrolig flittig!:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak - og det kommer fra dig som har bagt 80 boller og lavet flutes og lasagne - DU er flittig:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  5. Den er sørme sød. Fin ide med "flæsen" forneden... Det vil jeg da også prøve...
    Kh Eline

    SvarSlet
  6. Hvor er den fin! Er også vild med din måde at kombinere stofferne på :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak:-) Jeg er vist mest til at det bliver mikset lidt.
      K.h.
      Christina

      Slet