onsdag den 15. august 2012

Debut med lommer

Jeg har kastet mig ud i at sy bukser til Carla med lommer....altså bare snydelommer, for det hun kan finde på at putte i lommerne, er jeg ikke interesseret i at skulle pille ud igen:-)

Hvis jeg selv skal sige det, er det faktisk blevet helt okay - og så er jeg jo fuldstændig faldet for det piping dér, så det måtte der også på. Mønstret er fra Sy sejt børnetøj - jeg har dog forlænget det lidt foroven, da jeg ikke synes det første par sad så godt.

Jeg skal i gang med at masseproducere bukser til Carla, for hun mangler virkelig....det betyder at det nok ikke er det mest inspirerende, der kommer på bloggen, for jeg skifter kun imellem nogle få buksemønstre, som jeg har konstateret passer hende godt.


44 kommentarer:

  1. Som du da bare kaster dig ud i sagerne :0) Skønne bukser!

    SvarSlet
    Svar
    1. Man bliver jo så inspireret i blogland:-) og tak.
      K.h.
      Christina

      Slet
  2. De er rigtig flotte! Selv om man holder sig til samme mønster, er det altid sjovt at se nye par... Er jo sjældent samme farver :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak:-) Det har du helt ret i - de kan jo heldigvis varieres meget og det er også planen.
      K.h.
      Christina

      Slet
  3. Det har du da klaret flot :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak. Det gik nemmere end forventet.
      K.h.
      Christina

      Slet
  4. De er da bare så flotte, og rigtig fint med tittekanten!:)

    Må lige kommentere dine fine stikning! For pokker du syer pænt lige! Nogle gode fif, eller er det bare derudaf!? Hihi

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh tak - det var sødt, men ingen fif her fra - nogle gange går det godt og andre gange ikke så godt...så det er ikke hver gang det er pænt lige:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  5. De er rigtig fine, måske jeg sku prøve dem til fidusen, har et mønster jeg altid bruger, med ind imellem ku det jo ære int med lidt andet. Og lækkert træk med både lommen og piping

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak tak:-) Det synes jeg du skal prøve - det var nemt og jeg synes det pifter dem lidt op. Jeg skal helt sikkert lave nogle flere - evt. med lidt større lommer.
      K.h.
      Christina

      Slet
  6. Ja, lommer skal der til. Her elsker vi lommer og faderen hader når han skal vaske :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha - her er det MIG der vasker, så JEG bestemmer:-) Har jeg mon ret i at hos jer er det faderen der vasker, men DIG der bestemmer?;-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  7. Super flot arbejde Christina!!! Din datter bliver da simpelthen for lækker. Kh Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak - det tror jeg altså også hun gør. Jeg har endnu ikke nået at prøve dem på hende.
      K.h.
      Christina

      Slet
  8. De ser flotte og superbehagelige ud. Her mangler vi også bukser - virkelig - hentede (igen) i dag en dreng med huller på begge knæ.. ej men det er snart lige før jeg må ty til lapper. Så bukser er noget jeg springer ud i lige straks og nu har jeg endelig nogle buksemønstre, at begynde med :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Pyha Karina - den tid husker jeg godt...i perioder var det hver uge et par bukser blev kasseret. Glæder mig til at se de bukser du får lavet.
      K.h.
      Christina

      Slet
  9. Virkelig fede lommer - og monster sej pipping i de sider der... Fedt. Glæder mig til at se flere bukser fra din maskine...
    Solhilsner
    Stine

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Stine - det var helt klart en succes-oplevelse, så jeg må i gang med nogle flere bukser.
      K.h.
      Christina

      Slet
  10. De er sørme ret så fede... Sejt med tittebånd... Dem bliver Carla super lækker i...
    Knus
    Eline

    SvarSlet
  11. De ser skønne ud.
    Er også med på at mangle bukser - MÅ i gang!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak:-) Ja, så må du også i gang - spændende hvad du får produceret.
      K.h.
      Christina

      Slet
  12. De så jo så flotte ut :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak:-) jeg glæder mig også allerede til at sy flere.
      K.h.
      Christina

      Slet
  13. Altså hvor er du dygtig Christina, de er super flotte. Jeg synes virkelig godt om stoffet, du har lavet "lommerne" af, smukt!
    Jeg glæder mig altså til at se flere bukser, så vis du dem bare frem :)
    Kh

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak. Stoffet er fra stof & stil og har stadig noget tilbage - det bliver nok til en tunika (eller også bliver det på hylden lidt endnu).
      K.h.
      Christina

      Slet
  14. fine bukser, jeg synes nu godt at der kan være masser af inspiration selvom de samme mønstre går igen, der er jo kombinationen af stoffer og de små detaljer som eksempelvis piping og skråbånd, valg af tråd mm

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt enig - sådan har jeg det også, så I slipper heller ikke for at se de andre bukser jeg skal sy:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  15. Hold op hvor er de bare flotte super godt lavet...

    SvarSlet
  16. Hvor er de fine. Det er sjovt som det pipingbånd er vanedannende ;o).

    Håber du viser flere af den, du får kørt igennem maskinen. Selvom det er samme mønster er det jo primært detaljer og stofvalg, der former buksernes udtryk 0.

    Kh. Pia

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig stærkt vanedannende:-) Jeg viser helt sikkert nogle flere - håber på at få bare et par timer ved symaskinen i weekenden.
      K.h.
      Christina

      Slet
  17. De er herlige Christina, herlige pga din kommentar om at du ikke gider alt det hun putter i lommerne :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige for tiden spiser hun alt....også græs og ukrudt, så jeg tør slet ikke tænke på hvad hun kunne finde på at putte i lommen:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  18. Heisan
    Tusen takk for hilsen og hyggelige ord om den ene nyoppussede stuen!
    Så herlig bukse du har sydd og jeg måtte le av det du skrev om at du ikke ønsket ta ut alt mulig rart av lommene. Min søster pleide å finne biller og maitemarker i datteren lommer og skrek av forskrekkelse mange ganger.
    Glade dager til deg!
    Stor hilsen fra kaspara

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak. Du bor jo så hyggeligt og fint - glæder mig til at se mere på din blog. Stakkels din søster - det er lige præcis sådan noget jeg frygter:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  19. Svar
    1. Tak Pernille - så får man mod på mere.
      K.h.
      Christina

      Slet
  20. Svar
    1. Tak:-) Jeg håber de også er seje når de kommer på.
      K.h.
      Christina

      Slet
  21. Hvor er de fine :-) hvilket mønster bruger du?

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak. Dette mønster er et grundmønster fra bogen "sy sejt børnetøj". Lommerne har jeg selv "fundet på" og så tilføjede jeg ribben i stedet for elastiki linningen.
      K.h.
      Christina

      Slet