tirsdag den 28. august 2012

Her bor jeg, du kan kigge ind til mig....

Jeg er selv ret nysgerrig med hensyn til hvordan I andre bor, så nu viser jeg også lidt mere af vores hjem.

Denne gang er det vores stue, I får at se - en blanding af nyt og gammelt. Egentlig ville det være rart med en stor flydersofa, men vi er ret glade for vores sofaer og de bliver ikke udskiftet så længe vi har små børn. Spisestuestolene flytter snart i sommerhuset, for vi vil have nye herhjemme, så til den tid får I opdaterede billeder.

De sort/hvide fotografier, på billedvæggen over sofaen, er gamle familiebilleder fra Caspers familie.

Bemærk hvor pænt vi har arrangeret ledningerne under fjernsynet - nå, nej....(det er altså mandens job, ikk´?)

Malerierne har Emil lavet - både de to store og det lille der hænger under hans håndaftryk (nederste billede). Og her har vi små børn så voksdugen er på altid!




 


34 kommentarer:

  1. "... du sidder der bag ruden og trykker næsen flad mod ruden". Det ser rigtig hyggeligt ud! Og tak for alle de søde og flittige kommentarer på min blog ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var da så lidt Mette - elsker at følge med i hvad du laver.
      K.h.
      Christina

      Slet
  2. Hyggelig stur, og kender alt for godt til alle ledningerne fra fjernsynet! ;)
    -Og tak for din søde kommentar til 1. skole-dag-kjolen på min blog :)

    SvarSlet
  3. Og er forresten blevet FAST læser af din blog nu ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg var da nødt til at kommentere på din kjole - SÅ smuk! Og velkommen til -dejligt du har lyst til at følge med.
      K.h.
      Christina

      Slet
  4. Hvor ser det bare hyggeligt ud :)

    www.voresmini.blogspot.com

    SvarSlet
  5. Lekker lampe i din stue, og gøy å se hvordan du bor :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - man ser pludselig sit hjem på en anden måde, når man tager billeder af det, men det var ret sjovt.
      K.h.
      Christina

      Slet
  6. Hvor er det hyggeligt hos dig, dejligt at se der er plads til børnenes kunst.

    Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Mona - børnene fylder generelt meget og det må også gerne kunne ses i vores hjem, og egentlig synes jeg at malerierne passer meget godt ind dér.
      K.h.
      Christina

      Slet
  7. Hvor hyggeligt!

    Nu kommer der også snart boligndlæg fra mig, for vi får nøgler til det nye hus imorgen, jubiiiiiii!

    SvarSlet
    Svar
    1. SÅ er du husejer - hvor er det spændende og tillykke med jeres nye hjem.
      K.h.
      Christina

      Slet
  8. Ser så dejligt og hyggeligt ud. Fedt med familiefotos. Det giver liv og sjæl i et hus :-) Kh Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Maria - vi har mange familiefotos hængende. Både vi og ungerne elsker at kigge på dem og jeg synes ligesom dig at det giver noget sjæl.
      K.h.
      Christina

      Slet
  9. Dejlig stue... synes det er fedt med billederne som har en historie.
    Jeg ved ikke lige om jeg har lyst til at vise min stue frem, for med 2 små børn, arbejde og alt det andet, ser vores stue sjældent fint ryddet op ;o) Men det ser sgi godt ud!
    :o) Karina

    SvarSlet
    Svar
    1. Bare rolig Karina - den fornemmelse kender jeg godt, men når børnene er lagt, render jeg som regel rundt og ryder op inden jeg sætter mig og slapper af:-) Og så er der de dage hvor det bare får lov at ligge.
      K.h.
      Christina

      Slet
  10. Hej Christina
    Tak for kigget : ) Det ser rigtig hyggelig ud, og så fin lampe I har! : )

    Dejlig uge videre!

    Kh Marthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Ps! Kender altfor godt til det med ledningerne, der ikke ligefrem er så nemme at skjule. OG, det er vel mandens opgave, også her hjemme :-)

      Slet
    2. Lampen er en ældre sag fra IKEA og vi er rigtig glade for den. Det er nemlig mandens opgave med de ledninger:-) Jeg må vise ham dette indlæg, så han kan se at han skal i gang. Også en dejlig uge til dig.
      K.h.
      Christina

      Slet
  11. Hvor er det hyggeligt at se lidt af jeres hjem:) Faktisk er det helt rart, at der ikke kun er detaljebilleder (som ofte er det man viser frem som blogger, når man viser sit hjem), men at vi også må se 'helheden':)
    Er vild med, at I har børnekunst på væggen - og sikke en fin lampe:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg må være ærlig og sige at mit hjem er pænere hvis jeg kun viser detaljer, meeeen lige i dette tilfælde ville jeg egentlig hellere vise helheden for det siger mere om hvem jeg er:-) Det er faktisk min mand der gerne ville have Emils to store billeder op og den beslutning er jeg glad for.
      K.h.
      Christina

      Slet
  12. Hyggeligt (meget opryddet), helt nede på jorden, ligesom jeg tror du er Christina. Tak for kigget :) Altid skønt at se hvordan andre bor. Mon jeg nogensinde får taget mig sammen til at rydde så meget op så der kan tages billeder(?)
    Og forresten kan du så ikke lige sende mig din adresse på en mail!
    I need it
    kh Libbie

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er max én gang om dagen, der er så opryddet...med to børn hvoraf den ene endnu ikke selv kan rydde op og den anden desværre ikke er opdraget ordenligt til at gøre det (MIN skyld), så bliver det klaret når de er lagt og ja - helt nede på jorden, selvom jeg da hellere ville omgive mig med dyrt design, men jeg gider ikke at skulle ærgre mig, når ungerne brager ind i møblerne, laver skrammer og ridser og så har vi desværre heller ikke vundet i lotto:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  13. Tak for kig i dit hjem. Hvor ser det hyggeligt ud. De der ledninger hi hi..... Ja som du ved, har vi også dem hjemme. og det er helt klart mandens job smiiler.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak:-) Tak for opbakningen - jeg har truet med selv at gøre et eller andet ved de ledninger for de SKAL væk!
      K.h.
      Christina

      Slet
  14. Det ser ud til at være et dejligt sted at være! Med god plads til at børnene kan lege.

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi synes ihvertfald her er dejligt og det er meget på børnenes præmisser, men sådan er det bare her i en periode.
      K.h.
      Christina

      Slet
  15. Det ser bare hyggeligt ud hos jer :) her har vi også tunge mørke møbler som jeg gerne så udskiftet med en lækker grå flyder.. men.. jeg tørrer næsten af hver dag med en fugtig klud - fordi det er nødvendigt og så længe der er små fedt-fingre i nærheden er det ret praktisk, at man kan det :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er fuldstændig enig og af samme årsag venter vi også med udskiftning af sofaerne. Det er bare rigtig praktisk fordi de kan holde til det hele.
      K.h.
      Christina

      Slet
  16. Sikke et hyggeligt hjem i har og hvor er der ryddeligt. Jeg elsker selv når alt er ordnet, selvom det ikke altid er nemt med børn i huset. :) Tak for kigget - jeg elsker inspiration og glæder mig til den dag hvor indkomsten ikke længere er SU, så skal der helt klart ske ændringer.

    K.h. Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mette....generelt er jeg et rodehoved, men trives faktisk bedst i orden:-) Som nævnt vil jeg gerne skifte sofaen men det er fjollet at gøre nu med en et-årig, for det ville pynte med noget lysere.
      K.h.
      Christina

      Slet
  17. Det er ganske pænt og hyggeligt hos jer! Jeg er mest begejstret for gamle familiebilleder på væggen - så rørende...
    Tak for din diskrete inbydelse til at vise sit hjem frem :o) Kan godt forstå din nysgerrighed - jeg er lige som dig! ;o) Måske vil jeg turde en dag... Jeg er nemlig ikke så glad for vores lejlighed, og vi har ikke gjort noget for indretningen - vi betragter det som en midlertidig bolig, og hver juleaften (de sidste 2 år) siger vi at næste jul skal vi fejre i ny bolig... Men der er p.t. ikke udsigter til det og til juleaften i år bliver vi sikkert her igen. Vi ønsker os en lejlighed, stor og ny, med god indretning, og centralbeliggende... Der er flere byggeprojekter i byen, som er gået i stå pga. finanskrisen, så vi venter bare...
    Kom lige i tanker om at man kan se en bid af vores lejlighed i mit indlæg her (hvis du er nysgerrig):
    http://cupcakebyme.blogspot.dk/2012/02/i-dag-er-det-martins-fdselsdag.html
    Kh Elena

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for kigget Elena - der ser da dejligt ud! Kan godt forstå at I ikke vil gøre det store hvis I bor der midlertidigt, men I har da indrettet jer pænt. Og så må I væbne jer med tålmodighed til det rigtige dukker op.
      K.h.
      Christina

      Slet