torsdag den 2. august 2012

Sov sødt...og fint

Inspireret af denne blog, fik jeg forleden syet et nyt lagen til Carlas barnevogn og lidt pral må der til - det passer altså bedre i størrelsen end dem man køber!

Da lagnet ikke ligefrem er diskret, manglede jeg pludselig et dynebetræk der passede til, så jeg måtte i gang igen ved symaskinen, og det blev til et hvidt dynebetræk, syet af et voksenbetræk jeg har arvet fra min mor, og foroven har jeg indsat et stykke af det stof, lagnet er lavet af, for at det skal matche og ikke være helt hvidt. Desværre lykkedes det mig ikke at få taget et godt billede af dynebetrækket, men det hvide er fyldt med blomster broderet med hvid tråd.

Så nu ligger Carla fint, og der findes helt sikkert ikke et identisk sæt:-)




29 kommentarer:

  1. Så fint :) Lurt å sy trekk til madrassen også :)

    SvarSlet
  2. Iiih så fint det er blevet:-)

    Og du har ret; jeg står også uden matchende dyne betræk, men gider næsten ikk eat sy et, fordi han måske snart skal have juniordyne, hmm...

    Rigtig flot ser det ud!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak - dit var jo så fint at jeg også måtte prøve:-) Carla skal også snart have juniordyne, men den skal kun bruges i sengen. I barnevognen fortsætter vi med babydyne, da jeg synes den anden er for stor.
      K.h.
      Christina

      Slet
    2. Der har du selvfølgelig en pointe - men hvornår skifter man til klapvogn, suk, så mange spørgsmål:-)

      Men man kender vel altid én der kan arve det ellers. Må sy mig lidt mere.

      Slet
  3. Det ser super godt ud!
    God ide :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak tak:-) det er lige prikken over i´et med sådan et lagen - jeg må lige lave et mere.
      K.h.
      Christina

      Slet
  4. det er så flot!! hvem der bare sov i så lækre sager!!
    kh viola

    SvarSlet
  5. Hvor er det blevet fint! Jeg har noget af det samme stof, som jeg bl.a. har brugt til at sy et sæt dukkesengetøj til Helena - måske var det en ny resteidé ;-) Det ligner lidt dette sæt: http://kreauglen.blogspot.dk/2011/10/efterars-ta-da-3-en-give-away.html

    Jeg har netop skudt en give away igang - måske er det noget for dig: http://kreauglen.blogspot.dk/2012/07/sa-er-det-give-away-tid.html

    KH
    Laila

    SvarSlet
    Svar
    1. Dukkesengetøj er da en rigtig god idé - jeg har allerede to sæt, men man kan altid bruge et mere;-) Skal da lige tjekke din give away.
      K.h.
      Christina

      Slet
  6. Hvor er det fint! Du er så krea Christina, får helt dårlig samvittighed. Hvor kommer al din energi fra???? :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh tak pernille:-) Energien kan ligge på et meget lille sted efter 3 dage i Sverige med arbejde, middag med kolleger og bryllup hos veninde, men satser på at vende stærkt tilbage.
      K.h.
      Christina

      Slet
  7. Superfint, let og ja, helt unikt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Maria - skal have produceret et sæt mere.
      K.h.
      Christina

      Slet
  8. Svar
    1. Mange tak - det er lidt sjovere end det jeg plejer at bruge.
      K.h.
      Christina

      Slet
  9. sikke et smukt sæt, man skal også være lidt fint "klædt på" når vognen skal ud og luftes

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det bliver man jo nødt til...selvom man kun er 11 måneder, skal der være stil over det:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  10. Ej hvor hennemført!
    Smadder flot :)

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Rikke - synes det var prikken over i´et at dynebetrækket passer til:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  11. Ej men altså, hvor du kan!:) Jeg er helt helt vild med det fine sæt, og ville ønske jeg havde fået lært at sy ordentligt, for så skulle min Eviebaby i maven altså også have sådan et fint sæt.
    Du sælger vel ikke, for så er jeg klar?;):)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan sagtens selv sy det:-) men hvis du gerne vil have mig til at sy noget til dig, kan du evt. sende mig en mail og så kan jeg nok godt lokkes.
      K.h.
      Christina

      Slet
  12. Hvor er det lækkert - lige før jeg ærgrer mig over at Villum sover i Voksipose :). Har du syet af en gammelt dynebetræk?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er kun det hvide der er et gammelt dynebetræk - det orange stof er bare fra stof & Stil og da jeg købte det, havde de det også i grønt, hvilket også var rigtig fint. Det var i foråret, så jeg ved ikke om de stadig har det.
      K.h.
      Christina

      Slet
  13. Det ser skisme godt ud. Det må lige på to do listen, mangler nemlig lagen til barnevognen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Et nemt projekt men et fint og praktisk resultat - glæder mig til din version:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  14. Hvor er det fint Christina, en virkelig god idé som jeg helt sikkert vil afprøve:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det synes jeg du skal - glæder mig til at se resultatet.
      K.h.
      Christina

      Slet