tirsdag den 21. august 2012

Genbrugsvest

For efterhånden lang tid siden afprøvede jeg et mønster fra Symagasinet på en vest og synes egentlig resultatet blev ganske godt.

Nu har jeg syet en mere, og ligesom sidst har jeg lavet lidt ændringer - vestens forstykker er lavet større, så de når sammen, og igen har jeg lavet vesten vendbar.

Stoffet med de store blomster er en dug fra genbrugsbutikken (stoffet har jeg desuden anvendt til en lille kjole og en solhat.....solhatten passer dukken og ikke Carla!). Stoffet med de små blomster er et dynebetræk fra genbrugen.

Det er genialt det her koncept med Brug-hvad-du-har, for jeg får jo alligevel syet en masse, jeg bliver glad for, og det ender vel med at jeg faktisk får plads til at have alt mit stof i den reol, hvor det egentlig var tiltænkt.






18 kommentarer:

  1. Hvor er den sød, du kan bare det der med kantebånd ;O)

    Mona

    SvarSlet
  2. Den er så sød - og konceptet: "brug hvad du har" er så godt... Siger jeg efter shop amok i S&S... nåe... men maskinen surrer... god aften til dig...
    Solhilsner
    Stine

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er vild med konceptet, meeeen nu vil jeg altså også snart en tur i stof og stil - glæder mig til at se hvad du finder på.
      K.h.
      Christina

      Slet
  3. super super flot vest!!! Jeg er ikke så god til at bruge det jeg har....har vist en stof mani!!!! Og for tiden får jeg slet ikke syet, men i morgen har jeg fri, så skal det være!!
    Kh Viola

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu er jeg jo nybegynder, så det er begrænset hvor meget jeg har nået at samle, men i betragtning af at jeg først lige er begyndt at sy, er det lidt skræmmende så meget stof der ligger på hylderne, så nu bruger jeg lige lidt inden jeg shopper:-) Dejligt med sy-tid - jeg havde lige et par timer igår.
      K.h.
      Christina

      Slet
  4. Hvor er den fin Christina, kan rigtig godt lide at den er vendbar....

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan jeg faktisk også og så er jeg overrasket over hvor nem den er at sy.
      K.h.
      Christina

      Slet
  5. Superfin. Rigtig fine stoffer, så det ville da også have været helt synd, hvis ikke de var blevet til en vest :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det synes jeg da også:-) Men nu er det læææænge siden jeg har fundet noget fint stof i genbrugsbutikkerne.
      K.h.
      Christina

      Slet
  6. Den er bare så fin:) både den ene og den anden vej:):)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak. Genbrug når det er bedst:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  7. FLOT vest og genbrug er godt.
    brug hvad du har er et skønt koncept hvor man bliver udfordret lidt ekstra på sin kreativitet, for der er altid et eller andet man lige synes der skal købes ind til et projekt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt enig - sådan har jeg det også og jeg kan godt lide den udfordring med at få noget godt ud af det man har.
      K.h.
      Christina

      Slet
  8. Hor er den sød, du kan bare det der med kantebånd ;O)

    Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Undskyld det skal stå HVOR ;O)

      Mona

      Slet
    2. Haha - jeg var helt med på hvad du mente:-) Og mange tak.
      K.h.
      Christina

      Slet
  9. Supersød vest. Jeg har lige ryddet op i stoflageret i dag, nødvendigt og tiltrængt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Og giver det ikke bare en god fornemmelse når man er færdig med oprydningen? Jeg er i gang men finder hele tiden på overspringshandlinger...
      K.h.
      Christina

      Slet