mandag den 6. august 2012

Mere genbrug

Så er ferien slut og hverdagen er i gang igen....allerede i mandags i sidste uge startede jeg på arbejdet efter ferien og det er nu helt okay, selvom jeg må indrømme at jeg savner at være så meget sammen med familien.

Her er lidt flere genbrugsfund fra ferien. Det blå stof er et juniorbetræk som jeg købte i Sverige (da jeg var nede og hente den hylde, jeg ikke kunne få ud af hovedet - jeg lover I får den at se, når den er blevet malet, men da den står i Sverige, varer det lige lidt). Betrækket er (ret usædvanligt) lavet af jersey.

Det andet betræk er købt i den lokale genbrug herhjemme, og det samme gælder bøgerne. De tre puk-bøger skal bruges til billeder på Carlas værelse inspireret af hende her - min mor har allerede bøgerne stående fra hendes barndom, men jeg nænner ikke at ødelægge dem, så jeg måtte købe nogle ekstra. "Frændeløs" var jeg selv meget begejstret for som barn, så den måtte jeg også have med hjem.

Og mumitrolde er bare altid et hit og så har jeg jo lige købt mumibetræk til Carlas juniordyne, så det kunne ikke passe bedre.


13 kommentarer:

  1. Eiii hvor fedt. Og jeg bliver helt nostalgisk. Har læst alle Puk-bøgerne som barn. Og en masse mere af den slags, som jeg kunne opdrive på mine forældre og bedsteforældres bogreoler :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor sjovt Maria - jeg har også selv læst dem som barn og det er nok også derfor jeg ikke nænner at klippe min mors i stykker. Jeg har altid elsket at læse og gør det stadig. Håber jeg kan give det videre til mine børn.
      K.h.
      Christina

      Slet
  2. Jeg har været barn for meget længe siden ;O) og jeg har også læst dem.

    Mona

    SvarSlet
  3. Skønne fund! Hvor I Sverige har du været i sommer?
    Jeg har også læst alle Puk'erne, kan godt forstå at du ikke nænner at klippe i din mors bøger :-)
    Kh Bodil
    PS. Rasmus-klump kjolen er altså bare SÅ sød!

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi har været lidt uden for Hörby...det er lidt som at rejse tilbage til 70´erne synes jeg, og alt foregår i slow motion:-) Jeg er helt pjattet med Sverige. I weekenden var jeg i Jönköping.
      Og tak mht. kjolen.
      K.h.
      Christina

      Slet
  4. Svar
    1. Mange tak - jeg er også rigtig godt tilfreds.
      K.h.
      Christina

      Slet
  5. Sikke nogle fine fund - især mumibogen :)
    - håber i har haft en skøn ferie.

    kig forbi og deltag i min giveaway http://brineh.blogspot.dk/2012/08/giveaway-tid.html

    Kh Sabrina

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi har haft en rigtig dejlig ferie. Jeg kigger selvfølgelig forbi din blog - tak for tippet.
      K.h.
      Christina

      Slet
  6. Det skal nok blive fint med Puk bøgerne som pynt. Her hjemme er Mummi også et hit.
    Hilsen Heidi fra Egholmvej 16

    SvarSlet
    Svar
    1. Det tror jeg også - i det hele taget skal jeg have gjort noget ved Carlas værelse.
      K.h.
      Christina

      Slet
  7. Hej Christina. Hvor er det bare dejligt at få opfrisket nogle minder.. Da jeg var barn havde jeg bogen Frændeløs...
    Kh Anja.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor hyggeligt Anja! Jeg kan huske at den blev vist som tv-serie...jeg syntes den var lidt uhyggelig men også god - det kunne være sjovt at gense den:-)
      K.h.
      Christina

      Slet