tirsdag den 7. august 2012

Lidt nyerhvervelser

Her efter ferien synes jeg ikke jeg har haft så meget tid til at sy, men jeg forventer at indhente det senere på ugen. Inspireret af dette indlæg, vil jeg også begive mig ud i at lave noget af det jeg allerede har i stedet for at lade mig friste og købe nyt til lagret, for selvom mit lager sikkert ikke er nær så stort som jer andres (jeg er trods alt nybegynder), så er der faktisk ikke rigtig så meget plads tilbage på hylderne, så nu skal noget af det bruges.
I den senere tid er det blevet til lidt nyerhvervelser: to fine kortspil (fra 1974) købt i den lokale genbrug - motiverne er så fine! Lidt originalt legetøj fra 70´erne - både plastikdyrene og stabletårnet er en gave fra min kusine. Desuden er der shoppet både nyt og brugt stof, så nu har jeg lidt at gå i gang med.




Jeg har også købt lidt tapet i den lokale malerforretning: 10 kr pr. meter synes jeg var en helt okay pris. Børnebøjlen er fra en rigtig hyggelig forretning i Roskilde og den var nedsat til kr. 35 og måtte derfor med hjem, Derudover fine skåle fra Søstrene Grene, æske og papir med stjerner og noget med dinosaurer til Emils sættekasse, de fine æggebæger er alle fra min barndom, og det samme gælder koppen med kattemotivet. Tøjet er arvet fra nogle søde venner - Karina mente at jeg kan sy noget fint af det, men jeg er ikke sikker på at jeg nænner at klippe i kjolen. Bondegårdsdyrene er fra den lokale genbrug og skal selvfølgelig bruges til de fine glas, man ser rundt omkring i blogland - jeg er i gang:-)


10 kommentarer:

  1. Lækre ting Christina!
    Jeg har heller ikke fået slæbt mig hen til symaskinen endnu, men de der sofapuder de skriger bare på mig konstant, får snart spat. Stod længe i kælderen med det dertil indkøbte stof og blev bare slet ikke inspireret OVERHOVEDET så lod det ligger og smed mig på sofaen istedet :)
    Har også bare fået indhentet mig en ordentlig omgang snue/ondt i mandlerne eftersom aircon drønede derudaf mandag eftermiddag på arbejde :(
    øv bøv bussema..
    Nå, men nu er det onsdag, ungerne sover endnu og ja i aften, i aften skal jeg i gang.
    kærlig hilsen Libbie

    SvarSlet
    Svar
    1. Sofaen skal jo også bruges engang imellem;-) Jeg har masser af lyst til at sy, men når det bare ikke, da der også lige er et hjem der skal gøres rent, ryddes op osv. når jeg kommer hjem fra arbejdet. Men NU skal det være....fik klippet lidt i går.
      Rigtig gode bedring din stakkel!
      K.h.
      Christina

      Slet
  2. Sikke nogle fine indkøb. Kortspillene er da virkelig skønne, du burde næsten sætte nogle af motiverne i ramme ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de er så fine - jeg tænkte at de kunne pynte på Carlas værelse.
      K.h.
      Christina

      Slet
  3. Lækre ting du viser frem. Min genbrugs har været lidt slunken på det sidste. Må se at komme en tur ud på landet, for at se efter guld derude ;0)
    Kh Eline

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kender jeg alt for godt Eline - sidst jeg havde Emil med var han den eneste der kom hjem med noget:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  4. Find sager du har fået fat i. Jeg har heller ikke rigtig lyst til at sy for tiden, men "tvinger" mig selv i gang, for jeg har jo to efterårsgarderober der skal være færdige, for sommertøjet er jo nærmest allerede pakket væk. ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lysten fejler ikke noget, men tiden.....sådan er det jo i perioder, men nu tror jeg at jeg lige skal prioritere en aften ved symaskinen - det giver energi og så må vasketøj være vasketøj:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  5. Flotte saker! Jeg liker også slike barnekort og stoffene var riktig lekre. Gleder meg til å se hva du skal sy av dem :)

    SvarSlet
    Svar
    1. barnekortene er så fine og dekorative - der er noget særligt over de 70´er-billeder:-)
      K.h.
      Christina

      Slet