lørdag den 18. august 2012

Grøn velour

Som ventet flere bukser til Carla, men nu med strygestof! Godt nok meget diskret da jeg ikke ville vove mig ud i de store projekter, hvis jeg nu ikke liiiiige havde styr på, hvordan man skulle gøre.

Det gik nu ganske fint og jeg glæder mig til at eksperimentere mere med det, for det er en sjov og nem måde at dekorere tøjet på.

Ja, ja - jeg kan godt se at det lilla strygestof er lysere end ribben, og det var egentlig ikke meningen, men jeg huskede helt forkert mht. nuancen på strygestoffet og valgte bare ribben ud fra hukommelsen - dårlig idé! Næste gang prøver jeg lige at koordinere lidt mere INDEN jeg klipper.

Mønstret er en variation af Minikreas ballonbukser - jeg har sat rib forneden. Bukserne er testet og de sidder helt perfekt, og jeg må indrømme, at jeg er ret pjattet med velour til sådan en lækker snart 1-årig pige.


14 kommentarer:

  1. Velour er bare lækkert til mindre børn :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det synes jeg virkelig også, men jeg var lidt skeptisk mht. hvordan det var at sy i, så jeg har ikke andre farver = der skal snart shoppes:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  2. Hvor er de fine, grønt og lilla går så godt sammen. Og jeg synes bestemt ikke at det gør noget at ribben og hjertet ikke er samme farve;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Theresa:-) Det strygestof var meget mørkere i min hukommelse, men den fejl begår jeg ikke igen.
      K.h.
      Christina

      Slet
  3. De er bare så søde. Grøn og lilla sammen, der åbnede du da lige mine øjne for en ny farvekombi. Er også ret vild med velour. glæder mig til der skal syes vinterkjoler i velour.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes ihvertfald at de farver er gode sammen - måtte jo finde på noget for at gøre dem lidt tøsede:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  4. Jeg bruger akkurat det samme mønster til Lille A´s bukser, det er så lækkert:-)

    SvarSlet
  5. Hvor er de skønne. Jeg synes det er fint det er forskellige lilla farver.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak:-) Selvom det ikke var planen, er jeg nu godt tilfreds med resultatet.
      K.h.
      Christina

      Slet
  6. Søte bukser - flott med lilla og grønn sammen! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - jeg synes det er en fin kombi:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  7. Herhjemme har vi efterhånden brugt en del penge på velourbukser. Jeg føler mig som en bedre mor, når jeg giver mine børn sådan nogle bløde bukser på. :)
    Jeg har også stof liggende til bukser til begge børn. Der må jeg også hellere få brugt noget af alt det strygestof, jeg har haft liggende i månedsvis, men endnu ikke har prøvet.

    De er rigtig søde, dine bukser!! Med sådan et fint lille hjerte betyder det ingenting, at farven er lidt anderledes! Det gør det måske endda bedre! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er så sød Marianne:-) Mange tak. Jeg synes også bare at velour det falder så fint, så det passer perfekt til bukser. Spændende om du kommer i gang med strygestoffet:-) Jeg skal helt sikkert lave noget mere med det.
      K.h.
      Christina

      Slet