mandag den 20. august 2012

Sådan bor vi....

Nu har jeg fået sat nogle af mine nyerhvervelser på plads - jeg mangler stadig at indvie en orange og en brun Erik Kold bøtte, men det kommer. Jeg er rigtig godt tilfreds, med dem jeg har taget i brug og synes de står og pynter så fint på hylden sammen med en gammel medova te-dåse, og ovenover står en gammel kaffedåse....begge dele er OGSÅ fra min mor.

Så nu debuterer jeg vel nærmest med en lille boligreportage - I denne omgang af vores køkken. Bemærk især de to sort/hvide billeder over vasken. Det er originale fotografier fra Caspers familie - billederne er ca 60 år gamle og utrolig stemningsfyldte.






45 kommentarer:

  1. Hvor ser der hyggeligt ud i jeres køkken :-)

    SvarSlet
  2. Nøj, hvor ville jeg gerne låne bare en lille smule af din bordplads:-) Og sikke fine detaljer!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg værdsætter virkelig også min bordplads - det er SÅ lækkert.
      K.h.
      Christina

      Slet
  3. Tak for kigget ;o). Det er altid lidt spændende at komme med inden for...dejligt køkken I har.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak:-) Jeg synes jo selv at det er sjovt at lure med hos jer, så nu fik I også et lille kig hos mig.
      K.h.
      Christina

      Slet
  4. Stort, lækkert køkken I har! Og så fine fotografier!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er selv vild med fotografierne og er i gang med en billedvæg til stuen med nogle flere.
      K.h.
      Christina

      Slet
  5. Dejligt køkken I har :-) har i selv renoveret eller er det nybygget? Man kan ikke få for meget bordplads :-) Kh Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan man nemlig ikke. Vi har betalt Invita for at lave nyt køkken:-) Vores hus er fra 1981 og vi er vist ikke særlig handy, så vi må have folk til den slags.
      K.h.
      Christina

      Slet
    2. Det kender jeg godt til ;-) vi har gjort det samme :-) Kh Gitte

      Slet
    3. Vi kan jo ikke alle sammen score en handyman Gitte - så er deres talent bare noget andet:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  6. Hold op sikke en ordren Christina :)
    Nu får jeg også helt lyst til at lukke Jer lidt mere ind....
    Mon jeg tør :)
    Men I bor dejlig lyst og lækkert

    SvarSlet
    Svar
    1. DET tør du Libbie! (Jeg vil nemlig gerne lure og synes ihvertfald jeres stue ser fin ud).
      Ja, orden i køkkenet, meeeen så skulle du se Emils værelse!
      K.h.
      Christina

      Slet
  7. Tak for et skønt kig, det ser dejligt ud og hvor gør retrodåserne det godt der på hylderne i den lille krog :-)
    -jeg forstår godt din begejstring for de fede billeder, og så er der endda historie bag -wauw ;-)
    Kærlige hilsner, Louise

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Louise. Jeg synes også det er blevet fint med dåserne dér - de sidste to skal også snart på plads.
      K.h.
      Christina

      Slet
  8. Hvor ser det godt ud, og med så meget plads - bordplads og skabsplads! Du går måske flere km om dagen imellem komfur-vask-køleskab :o) Men synes at det er dejligt med så meget "luft"!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hahaha - ja, men jeg trænger også til lidt motion:-) Det var prisen for at få så meget bordplads og for have det så åbent som det er nu og jeg går gerne lidt ekstra for det;-)
      K.h.
      Christina

      Slet
    2. :o) Det gør ikke noget med lidt motion, og jeg har selv haft sådan et køkken, men vi solgte hele molevitten for 2,5 år siden... Kiggede på dine billeder og kom til at savne det :o/

      Slet
  9. Dejligt at få et kig ind i dit hjem/køkken.
    Hvor er det fint og lyst . Skønt med nyt og gammelt sammen, den kombination kan jeg rigtig godt li - det giver stemning.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak - det giver lidt mere personlighed når man mikser det synes jeg og så er der hyggeligt når nogle af tingene har en historie.
      K.h.
      Christina

      Slet
  10. Sikke et stort lækkert køkken!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er helt okay - ikke kæmpe, men bestemt heller ikke lille.
      K.h.
      Christina

      Slet
  11. Sikke et flot køkken, enkelt og stilrent - FLOT

    Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Mona - vi er også glade for det.
      K.h.
      Christina

      Slet
  12. Ih, hvor har i et skønt køkken. Er da dybt misundelig over størrelsen... Wow - jeg tror hele vores stue kunne være i jeres køkken;0)
    Eline

    SvarSlet
    Svar
    1. Hm - så stort synes jeg nu heller ikke det er:-) Det kan være det snyder lidt fordi det er så åbent? Mange tak for de pæne ord.
      K.h.
      Christina

      Slet
  13. Hold da op et lækkert køkken - kunne virkelig også godt bruge al den plads :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak tak - synes faktisk hurtigt man får fyldt op i de skuffer - der er plads til meget, men jeg er også ret dårlig til at smide noget væk (og rigtig god til at købe noget nyt;-)).
      K.h.
      Christina

      Slet
  14. Wow hvor ser det dejligt, lyst, fint og ikke mindst rummeligt ud - alle de skabe/skuffer kunne jeg hurtigt få fyldt op :-)
    Kh. Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Maria - der ER fyldt op - meeeen jeg burde nok også prøve at rydde lidt ud i det:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  15. Hold op et skønt køkken. Lyst og masser af plads. Håber vi får lov at se mere af jeres dejlige hjem :)
    Kh

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih tak! Jamen det kan da godt være at jeg skal vise lidt mere af vores hjem en anden dag:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  16. Sikke et fint og ryddeligt køkken!!
    Det ser også ud til at være en sød kande med blåt motiv, du har stående på hylden. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marianne. Kanden er et loppefund - et lille lokalt loppemarked, hvor der egentlig ikke var det vilde, men kanden er jeg glad for.
      K.h.
      Christina

      Slet
  17. For et deilig og stort kjøkken - heldige deg :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg er lidt heldig - men det var skrækkeligt at få det lavet og jeg skal aldrig have nyt køkken igen!
      K.h.
      Christina

      Slet
  18. Hvor ser det bare fint ud... ha en dejlig dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - bedre sent end aldrig, men også god dag til dig:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  19. Hvor ser det lyst og lækkert ud - fine detaljer i indretningen (:

    - Kit

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - vi er ihvertfald glade for vores køkken.
      K.h.
      Christina

      Slet
  20. Svar
    1. Mange tak - synes også det endte med at blive godt:-)
      K.h.
      Christina

      Slet