tirsdag den 14. august 2012

Tøseversion af EG-skjorte

Så blev det vores tur til første skoledag - Emil elskede det og ville gerne være blevet længere - vi kunne jo heldigvis glæde ham med at han skal afsted igen i morgen.

Som jeg nævnte i dette indlæg, var jeg ikke vildt begejstret for pasformen på den originale Elsebeth Gynther skjorte - den var lidt for telt-agtig til Carla, så derfor har jeg nu lavet min helt egen tøse-version af mønstret (som mange EG-elskere sikkert vil hade, da det nok er for langt fra originalen;-)).

Jeg har lavet den længere, så den er blevet til en tunika, jeg har givet den vidde forneden, og så har jeg sat elastik i ærmerne - denne model passer meget bedre til Carla. Egentlig ville jeg gerne tilføje en knap ved slidsen, men Carla spiser ALT, hvad hun kan få fat i, og det var endda lykkedes hende at pille knappen af en bukselomme, så den sad hun længe og tyggede på.

Stoffet er fra den store stofbunke fra naboen og det er simpelthen så blødt og lækkert.



27 kommentarer:

  1. Jeg har også lidt svært ved EG mønster, men det passer jo godt i tidens trend med retro stof, danske børnetøjsmærker der laver retro stilen osv. Jeg synes den er blevet rigtig sød, din lille tunica. Er det jersey eller et vævet stof? Knus Heidi

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Heidi - godt at jeg ikke er den eneste:-) Det er vævet stof - det føles nærmest som bomuldsbatist.
      K.h.
      Christina

      Slet
  2. Den er da super skøn, så ikke sure miner fra mig;-) Jeg har også ændret mønsteret når jeg syr den til min søn, det er jo det gode ved at sy selv, så passer det bare barnet bedre:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Godt der ikke er nogle sure miner;-) Den er lidt for meget op og ned og jeg er helt sikkert mere tilfreds med denne version.
      K.h.
      Christina

      Slet
  3. Den er rigtig fin. Hans starter i skole i morgen - han gider ikke. Spændende om det alligevel ikke bliver godt...
    Kh Eline

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Eline. Uha - spændende hvad Hans siger:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  4. Den er da bare vildt fin :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak - og den sidder bare så fint på hende!
      K.h.
      Christina

      Slet
  5. Det der er så godt ved EG - er at man må gøre præcis som man har lyst til...

    Og jeg synes at din version er blevet skøn :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det må man nemlig og selvom Carla ikke er helt lille synes jeg hun forsvandt lidt i originalen.
      K.h.
      Christina

      Slet
  6. Din version er superskøn!!! Generelt synes jeg også at EG's mønstre er lige lovlig brede... I hvert fald til moden i dag. Så ja, der må jo bare justeres :-) Kh Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak - ja, så er det godt man kan justere lidt.
      K.h.
      Christina

      Slet
  7. Svar
    1. Tak tak:-) Jeg synes også stoffet er rigtig sødt og så var det jo en gave - ekstra bonus;-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  8. Ej den er da blev fin den model.. Kan godt lide den bliver lidt tunika agtig :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih tak - den passer meget bedre til Carlas lille - øh....robuste krop:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  9. Hold da op, du er god til at sy! Se, det får jeg aldrig tålmodighed til at lære!
    Mange tak for kommentaren på min blog i går! :-)
    KH. Maria
    mulles-oldekolle.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Maria, men jeg er absolut stadig på begynder-stadiet og denne her er nem:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  10. Den er rigtig rigtig sød.. Er vild med elastikken i ærmerne..!
    Det er skægt, for når jeg har lavet skjorten er den faktisk længere og bredere.. Måske har jeg tegnet det forkert af, men jeg forkortede faktisk mønsteret til min skjorte nr 2. Men jeg brugte også en god halv time til at gennemskue mønsteret/mønstrene.. :D Hi hi..

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes altså ikke det var SÅ nemt at tegne det mønster af, så jeg skal ikke udelukke at det er MIG der har tegnet det forkert af i længden. Men bredden har jeg kun ændret forneden - altså givet den lidt A-facon i stedet for lige op og ned.
      K.h.
      Christina

      Slet
  11. Synes det er en rigtig fin variation du har fået lavet. Synes også EG mønstrene er rigtig fine, men som en anden skriver lige lovlig brede. Men har ikke altid selv fantasi til at få ændret mønstrene så de passer til mit behov.
    Og fin blog i øvrigt, den vil jeg gerne følge mere med i.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak og velkommen til. Ændringen af dette mønster slap jeg rimelig heldigt fra, men mønstret er også så simpelt i sig selv at jeg tror det er svært at gøre noget forkert:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
    2. Super skøn tunika. Hvem ville ikke ELSKE at have den på, det er som om efteråret bare erlidt længere væk når man ser den ;-)
      Er i øvrigt helt vild med dine skønne kreative blog. ;-) tak.
      Mvh Carina Vang

      Slet
    3. 1000 tak for din rigtig søde kommentar og hvor er jeg glad for at du kan lide min blog.
      K.h.
      Christina

      Slet