lørdag den 6. juli 2013

Vi genbruger: små træhuse

Jeg vælger at putte disse små huse i kategorien genbrug af den simple årsag ,at de er lavet af træ, der først er brugt til et andet formål. Jeg arbejder i værktøjsbranchen, og når vores værktøj bliver testet af kunder, bruger de noget træ....bagefter smider vi normalt dette træ ud, men denne gang har jeg fået en sød kollega til at lave lidt huse til mig af de små stykker. Man kan godt se at det er billigt træ, men det kan jeg leve med.

Jeg synes de er blevet fine og er glad for de kobber-farvede huse, der passer til min arvede gryde, der bruges som urtepotteskjuler - jeg ved godt, der er meget delte meninger om kobber, men i denne sammenhæng, synes jeg det er fint.





14 kommentarer:

  1. Skøn ide Christina. :) De ser så fine ud ved siden af gryden med blomsten i.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mette - jeg har tidligere lavet nogle i andre farver, men jeg kan bedre lide disse.
      K.h.
      Christina

      Slet
  2. Rigtig god ide. Er der en grund til at tre af husene er malet på gavlen, mens de sidste to ikke er? Billigt træ eller ej, det har også sin charme at man kan se årene i træet

    SvarSlet
    Svar
    1. Hihi - nej, der er faktisk ikke nogen grund - det var bare for variationens skyld, men efterfølgende er jeg kommet frem til at jeg bedst kan lide dem med malet gavl.
      K.h.
      Christina

      Slet
  3. Du er bare så meget foran, Christina med dit kobber- det er på vej ind i boligmoden igen:-) Og hvis du får lavet flere huse, køber jeg gerne nogle stykker- gerne uden maling, så man selv kan male dem:-) Knus Heidi

    SvarSlet
    Svar
    1. Næste gang vi har noget affaldstræ, skal jeg nok lokke min kollega til at lave lidt huse til dig:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  4. De er så fine dine små huse. Og hvor ser ud bare godt ud sammen med kobber potten.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg blev også helt glad for resultatet - var lidt spændt på det kobber, men det fungerer helt fint.
      K.h.
      Christina

      Slet
  5. Super søde og fine huse.

    Ja der er jo nok delte meninger om kobber-farven :). Jeg synes at den er så fin, men bliver ikke en del af min indretning......siger jeg nu, men gad vide om jeg bliver præget af moden alligevel. Har faktisk en del kobber-tråd liggende...hmmm måske man skulle finde på noget at lave i det ;D

    SvarSlet
    Svar
    1. hihi - man skal aldrig sige aldrig;-) Jeg ærgrer mig sådan over at vi har smidt mine svigerforældres gamle spisebordslampe i kobber ud, for nu ville jeg gerne have den hængende.
      K.h.
      Christina

      Slet
  6. Dine huse er fine fordi de er hjemmelavede og ikke så polerede i kanten, hvis man kan sige sådan...

    SvarSlet
  7. Hvor er de blevet fine :-) og fuldender lige det hele med kobbertagene!
    Dejligt med genbrug!

    SvarSlet
    Svar
    1. genbrug er nemlig dejligt:-) Tak - jeg er også glad for dem.
      K.h.
      Christina

      Slet