mandag den 8. juli 2013

Vi genbruger: pillow case dress

For lang tid siden købte jeg et fint pudebetræk for kr. 5 i den lokale genbrug. Da der ikke er så meget motiv på, kunne jeg ikke rigtig finde på noget at bruge det til, men nu er det lavet om til en pudebetræks-kjole (hehe - det lyder altså bedre på engelsk, ikk´?). Den er desværre ikke prøvet på, da Carla havde sin helt egen mening om den ting, men jeg tror, hun bliver fin i den.

Det grønne stof er fra Stof & Stil - jeg syntes kjolen trængte til lidt kontrast, og jeg valgte derfor også at lave oplægningen med grøn tråd.





20 kommentarer:

  1. Hvor er den fin, og super detalje med oplægningen:-)

    SvarSlet
  2. Hvor smart og enkelt :)
    Jeg er ret så pjattet med det grønne stof og håber at det stadig kan fås.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har købt det grønne stof for ca. en måned siden, så det tror jeg sagtens du kan.
      K.h.
      Christina

      Slet
  3. Oplægningen er så fin... Og kjolen bliver så yndig på hende her i sommervarmen ;0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Min maskine har en del forskellige sømme, men det er så sjældent jeg får dem brugt.
      K.h.
      Christina

      Slet
  4. Sååå skøn.
    Tror da lige jeg skal lave noget lignende til mine piger.
    Tak for inspiration ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er bare så simpelt at lave - jeg tænker at man også kan lave en buksedragt på samme måde.
      K.h.
      Christina

      Slet
  5. God ide. Jeg glæder mig til at se den på :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg må huske at tage billeder næste gang:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  6. Svar
    1. Tak:-) jeg blev positivt overrasket, da betrækket er så farveløst - men det hele behøver selvfølgelig heller ikke at være i 17 farver.
      K.h.
      Christina

      Slet
  7. Fine detaljer - ikke mindst pyntesømmen nederst. Skønt at se at man kan få meget ud af et simpelt pudebetræk :)

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
    Svar
    1. Præcis - det er bare et pudebetræk - det er da sjovt at man lige kan lave det om til en kjole på næsten ingen tid.
      K.h.
      Christina

      Slet