onsdag den 3. juli 2013

"vi genbruger": pimp et genbrugsfund

Jeg elsker jo at gå på jagt i genbrugsbutikkerne (det sker dog alt for sjældent) og nogle gange finder man noget der måske ikke liiiige er det helt store, men som har muligheder.  Her kan I se hvordan jeg har pimpet nogle af mine fund (der er for i alt 30 kr. genbrug).

Før: meget brun vase


Efter: min hvide version - den skulle have været mintgrøn men malingen var udsolgt. Den skal lige have et lag maling mere, så er den fin.


Før: 3 hvide vaser


Efter: pimpet med lidt grøn maling. Jeg er ikke sikker på det er den endelige version, men der er jo mange muligheder, og jeg havde nok små hvide vaser.



Før: hvid skål


Efter: pimpet med en elefant, der kan holde mine ringe....ny opbevaring til ur og smykker på natbordet.


24 kommentarer:

  1. Det var da en skøn ide... lige det med at male vaserne havde jeg ikke tænkt på.

    Hvilken slags maling bruger du?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak:-) Den grønne maling er bare akryl-maling og man kan sikkert finde noget der er bedre egnet. Den øverste vase har fået hvid spraymaling.
      K.h.
      Christina

      Slet
  2. Gode ideer, jeg er især vild med elefanten som ringbærer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er også den ting jeg er blevet mest glad for:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  3. Sjovt fundet påmed elefanten ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mette - jeg overvejer at købe et fad i genbrugsbutikken og pimpe med lidt dyr.
      K.h.
      Christina

      Slet
  4. Hvor er de fine, især de små pimpet vaser med den løbende maling. Og ringbærer elefanten, den er så fin;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - vaserne bleve ikke helt som håbet, men jeg tror at malingen var for tyk.
      K.h.
      Christina

      Slet
  5. Det er hyggeligt med dit genbrugstema, Christina, og det er da fine ting du har fundet på at forvandle :-)

    SvarSlet
  6. Er du da helt vimmer, hvor er jeg vild med elefant-smykke-fadet :) Er nu næsten nødt til at suse i nærmeste genbrugsbutik for at købe et fad og lime en kat (selvfølgelig) på.

    Vaserne er også skønne....argghh jeg har ikke tid, men vil sååååå gerne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du må i gang med at lave din egen version:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  7. Det er da blevet vild godt, kan gode lide fadet med elefanten.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak pernille - jeg er også meget glad for det fad og det står på mit natbord til mine smykker. Om dagen må jeg flytte det for ellers stjæler Carla det:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  8. Hvor er det dog en super ide, sådan at male vaserne. Det ser virkelig godt ud!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Tror også det kunne være fint at lave noget mere grafisk på dem, men det her var lige den hurtige løsning.
      K.h.
      Christina

      Slet
  9. Ej, hvor er det en god ide. Jeg kom lige til at tænke på en stol jeg har pimpet. Den må jeg se om jeg kan få tid til at beskrive på bloggen ;-)

    SvarSlet
  10. skønt ser det ud! især de tre hvide vaser:-)
    jeg kunne aldrig få mig selv til at male på en af mine gamle tyskere:-/ - ja her er det vaserne vi snakker om..men den eneste grund til at en gammel brun vase ville passe godt ind her hos mig er fordi der er 20 i forvejen:-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Bare rolig Marlene - jeg tjekkede vasen for stempler INDEN jeg gik i gang og der er ikke noget, så jeg tror det er noget meget billig keramik jeg har fundet. Jeg har arvet en keramikvase fra mine bedsteforældre og den kunne jeg aldrig finde på at male.
      K.h.
      Christina

      Slet
  11. Jeg er ret glad for din ide med elefanten. Glæder mig til endnu mere genbrug.
    Signe

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak:-) Jeg er blevet så glad for skålen med elefanten.
      K.h.
      Christina

      Slet