onsdag den 31. juli 2013

Jeg tegner

Jeg har længe haft lyst til at tegne på porcelæn, men det er aldrig blevet til noget. Nu har vi ferie og derfor lidt mere tid, så jeg har købt billig porcelæn i genbrugsbutikkerne og tuscher hos Panduro.

Jeg synes faktisk det var svært at tegne på koppen, og det generer mig at det ikke er helt sort - altså ensartet, når man farver et helt felt. Den næste skal nok bare have noget mønster - så gør det ikke lige så meget at man ikke rammer så præcist:-)

Min lille discount-version af en kagetallerken er jeg til gengæld glad for, og jeg har to mere, der skal tegnes på. Nu håber jeg bare det holder.



32 kommentarer:

  1. Super fint. Så det godt på IG og de er da blevet virkeligt vellykkede... Kan godt se hvad du mener med det sorte og kender godt problemet... Hvad om du maler på det af flere omgange, når det er tørt?
    Kh Eline

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg må lige prøve at tegne det sorte op en ekstra gang og se om det er nok.
      K.h.
      Christina

      Slet
  2. Det er supersødt din tallerken , tak for tippet, det må jeg prøve.... Jeg er selv vild med de originale, men de er for pebrede til min pengepungen..... :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg synes også det er lidt vildt at give kr. 3-400 kr for én men de originale er SÅ fine.
      K.h.
      Christina

      Slet
  3. Hvor fint - og jeg synes kun det er charmerende med ujævnhederne på koppen ;)

    Smil

    SvarSlet
  4. Svar
    1. Taaaak - det er vildt hyggeligt at sidde med, så nu skal jeg på jagt i genbrugsbutikkerne - vil gerne dekorere en vase og et rundt fad.
      K.h.
      Christina

      Slet
  5. Sikke en rigtig god idé Christina - at bruge porcelæn fra Genneren! G-E-N-I-A-L-T. Og jeg synes at dine forsøg er MEGET vellykkede - både tallerkenen og koppen! Hep hep! Kh. Liv

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih hvor er du sød Liv. Selvfølgelig fra genbrugen - de priser kan vi lide:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  6. Super flot. Har kun prøvet det på en vase med sort, og havde samme problem, men syntes det hjælper hvis man tegner oven i når første omgang er helt tør.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det skal jeg helt sikkert prøve. Jeg vil også have en vase at tegne på, så jeg må i gang med at lede.
      K.h.
      Christina

      Slet
  7. Hvor er skålen bare blevet fin!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak - jeg er også glad for den.
      K.h.
      Christina

      Slet
  8. Hvor er det fint og det at tegne giver bare så meget ro og velbehag. Det er også en af mine yndlings kreasysler.

    SvarSlet
    Svar
    1. Sådan har jeg det også - jeg har altid været meget glad for at tegne, men jeg har desværre ikke holdt det ved lige de sidste mange år.
      K.h.
      Christina

      Slet
  9. Det ser da super godt ud, er vild med din kagetallerken :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ketty - jeg glæder mig til at tegne lidt mere og nu bliver der nok slæbt mere porcelæn med hjem fra genbrugen.
      K.h.
      Christina

      Slet
  10. Ay, hvor er du bare god. Det er da genialt at tage billigt genbrug og fovandle det til noget der ser mega dyrt ud. Knus Heidi

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih tak:-) Og så tog det vel 5 minutter at lave.
      K.h.
      Christina

      Slet
  11. Det er da blevet super godt :)
    Kh Lena

    SvarSlet
  12. De er da skønne :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak:-) jeg skal øve mig lidt mere på nogle kopper.
      K.h.
      Christina

      Slet
  13. Det er da blevet bedårende.
    Rigtig god idé sådan selv at tegne på porcelæn.
    Det kan da gøres noget billigere end meget af det med motiver, som man ellers kan købe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ved endnu ikke hvor godt det holder, men ja, der er jo mangle muligheder for hvad man kan tegne.
      K.h.
      Christina

      Slet
  14. Super fin kagetallerken :-) God ide :-) Syntes nu også at din kop er meget charmerende :-)

    SvarSlet
  15. Svar
    1. tak - jeg er ikke helt tilfreds men det var første forsøg og det går da an.
      K.h.
      Christina

      Slet