mandag den 22. juli 2013

Jeg fortsætter i samme rille

Jeg beklager, men de undertrøjekjoler er bare gode, når det er så varmt, så jeg har lavet en til.

Denne hvide undertrøjer havde lidt pletter, så egentlig var den kasseret, men så satte jeg strygestof på, og så kunne den pludselig godt bruges alligevel. Det gik til gengæld ikke helt godt med strygestoffet, så det sidder ikke så pænt, som det plejer: jeg læste fornylig at for at få det til at fæstne ekstra godt, skal man lige stryge lidt på bagsiden og det var det der gik galt for mig - jeg tror det blev for varmt. Men vi lever med skønhedsfejlene.....Hjertet er altså ikke helt så skrapt i farven i virkeligheden, men jeg kan ikke gengive det korrekt på billedet.

Det smukke blomstrede stof er fra Anja med bloggen Boselade.




14 kommentarer:

  1. hold op hvor er den smart.

    SvarSlet
  2. Lurt å dekke over flekkene så tøyet kan brukes lengre:)
    Jeg er riktignok litt bekymret for slike trykk på klær, for jeg har hørt at de kan inneholde farlige stoffer. Jeg har lest det her :http://www.forbrugerkemi.dk/test-og-rad/toj/toj-og-andre-tekstiler/ftalater
    Tenkte jeg ville dele det med deg, klem :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for linket - der har været en del debat om det i DK og vi har faktisk aldrig købt noget til Carla med tryk på (så vidt jeg husker) af samme årsag. jeg har købt mit strygestof af Anna med bloggen Laralil og hun skriver: "Strygestoffet er Oeko Tex certificeret (dvs. uden skadelige stoffer)". Så det håber jeg er rigtigt:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  3. Inspireret af dine indlæg, overvejede jeg om disse Kjoler også kunne bruges af voksne??? (Det var da dagen var varmest)
    Signe

    SvarSlet
    Svar
    1. De kan helt sikkert bruges af voksne (hvis man har en lidt anden facon end jeg har for tiden....pyha - kunne godt lige bruge at smide 5 kg:-)). Jeg så en lignende kjole til voksne i dag - den var dog med bryderryg, men ellers ligesom denne.
      K.h.
      Christina

      Slet
  4. De er simpelthen så fine dine "undertrøje-kjoler"!

    SvarSlet
  5. Det kunne være jeg skulle gøre dig kunsten efter de er jo bare så fine

    SvarSlet
    Svar
    1. Det synes jeg da - Carla elsker sine.
      K.h.
      Christina

      Slet
  6. det er jo en fantastisk "rille" du kører (syr) i ;D, så fortsæt endelig. Det er sjovt at se dine kombinationer.

    SvarSlet
  7. De er da bare så søde og anvendelige!!:)

    SvarSlet
    Svar
    1. De er vildt gode til det varme vejr vi har for tiden.
      K.h.
      Christina

      Slet