mandag den 26. oktober 2015

Kids month - børnestrik

Her må jeg stå af - jeg kan desværre ikke strikke, og jeg tror ikke, at jeg nogensinde lærer det.

Men jeg kan godt lide strik, og vi er da så heldige, at vi har modtaget strik i gave, så det får I lige at se, inden jeg fortsætter mit eget lille kids month tema med de ting, jeg havde planlagt under de andre temaer, men som jeg ikke nåede at få færdige:-)



Strik fra min barndom.


Denne her brugte jeg da jeg var baby - efterfølgende fik jeg lov at bruge den til dukkerne, og jeg ELSKEDE den simpelthen pga. de fine knapper med katte på.


God fornøjelse med børnestrik - jeg lurer med hos jer andre, men kan desværre ikke selv fremvise lækre strikkeprojekter.

8 kommentarer:

  1. Sikke nogle skønne strikkede ting - til trods for at der ikke er en 'strikker' i huset :o)
    - glæder mig til at se alle dine andre indlæg (følger jo med, selvom jeg ikke altid kommenterer).

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes du er rigtig flittig til at kommentere og det værdsætter jeg - tak! Og så var det jo lige at jeg intet kreativt nåede....men i aften er der dømt sy-tid.
      K.h.
      Christina

      Slet
  2. Det er nogle rigtig flotte strikmodeller, du viser her. (jeg vil mene, at den gule fra din barndom faktisk er hæklet)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe - det har du nok ret i.....der kan du se hvor begrænset min viden er på det område:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  3. Jeg kan heller ikke strikke, men er også VILD med strik! :D En ting er at hækle, det kan jeg jo, men at strikke - med to pinde.. det tror jeg simpelthen ikke jeg har tålmodigheden til.
    Jeg har min fars kærestes mor, som strikker for os, hun elsker det, og har ikke selv nogle børnebørn endnu, så hun nyder at have fået mine små ind i familien :D
    Ville ønske jeg havde haft en funktionel overlocker så jeg kunne have været med i kids month, men det må blive til næste år :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Fedt med en der strikker til jer - det er så lækkert. Vi må da snart finde på et nyt tema du kan være med til, nu hvor overlockeren igen drøner afsted:-) Jeg overvejer noget med at sy til mig selv - der går "lidt" mere stof til mine kjoler ift. en str. 116 til Carla;-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  4. We love strik! Faktisk det der er min speciale. Det er så hyggelig og afslappende at strikke og/eller hækle! Du kan sagtens lære det. Start med et sjal på pind 12 og brug en rundpind. You go!

    SvarSlet
  5. Hahahaha! Jeg er helt i samme båd - heldigvis er min mor ferm med strikkepindene, så hun strikker til mig/os og jeg syr til hende - win-win!
    Det er nogle skønne ting, du fremviser - kan især godt lide at du stadig har de fine strikkesager fra din barndom :-)

    SvarSlet