onsdag den 14. oktober 2015

Kids month: accessories - dukketøj

Jeg nåede ikke helt så meget vedrørende børneværelset, som jeg havde håbet på, men da jeg holder ferie i denne uge, var der MANGE ekstra arbejdstimer i sidste uge og derfor ikke så meget tid til krea, som jeg havde håbet på.

Nu er vi nået til accessories og det er vel et vidt begreb, så jeg tager altså dukketøj med i denne kategori. Carla fik for snart to år siden en babyborn af min mor i julegave og dukken blev straks navngivet dukke mormor. Dukke mormor har ikke så meget tøj, men jeg har tidligere syet lidt - nu har jeg tegnet flere mønstre af og er gået i gang med at producere - det er en fantastisk måde at få brugt stofrester på, og så er det bare rigtig sjovt at lave. Dukketøjet skal bruges i Carlas pakkekalender.

Jeg overvejer om kjolen skal have kantbånd i ærmegabet. Den er lukket med trykknapper i ryggen. Jeg har også klippet tørklæde, bukser, tunika, nederdel, badelagen og endnu en kjole.

Og husk lige min giveaway hvor I kan vinde en meter stof fra Stofdepotet. I morgen starter jeg endnu en giveaway.





7 kommentarer:

  1. Så fint! Og rigtig god ide til pakke kalenderen, måske jeg skulle se restebunken igennem for inspiration :)

    SvarSlet
  2. Sikke en fantastisk kjole, og sød sød kyse.
    Kh
    Maria

    SvarSlet
  3. Hvor er den bare skøn den lille dukkekjole... Håber din pige er vild med den, det ville min i hvert fald være.

    SvarSlet
  4. Hvor er det nogle fine ting, du har fået lavet. Det bliver en populær pakkekalender

    SvarSlet
  5. Dukketøj... Jeg har vist en hjerne, der hænger fast i det sidden barndommen, så jeg elsker alt om dukker og dukketøj! Det er så flot, du har lavet! :)

    SvarSlet
  6. Tak for jeres søde kommentarer. Der ligger mere klar til symaskinen og jeg glæder mig faktisk til at give det til Carla - indtil videre går hun ikke så meget op i tøjet, når hun leger med dukker, men jeg regner med at det kommer.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet