torsdag den 15. oktober 2015

Kids month - accessories: pakkekalender

En pakkekalender er helt sikkert tilbehør til en 4-årig pige:-)

Ja, jeg er tidligt ude, men pludselig er det december, og så kan det være svært at finde 24 nogenlunde gode pakker til Carlas pakkekalender, og derfor er jeg allerede startet. Jeg er faktisk færdig (bortset fra det dukketøj jeg mangler at sy færdigt) og det meste er brugt - det eneste nye på nedenstående billeder er puslespillet med my Little pony til kr. 25 fra Netto og det lille puslespil ved siden af til kr. 5. Desuden er der 4 sæt barbietøj på vej fra Kina til en samlet pris på kr. 43.

My Little pony stald med indhegning og heste: kr. 50. Det bliver opdelt i flere pakker.


Forme til modellervoks: kr. 15


My Little pony med barnevogn


Puslespil (det øverst til højre er købt for 5 kr. i genbrugsbutikken men er stadig i originalemballage)


Hello Kitty bog med plastikfigurer for kr. 20.


DVD til kr. 5.


10 æsker/huse og 1 bil plus en pose med diverse tilbehør til Polly pocket for kr. 350. Hun skal ikke have 11 pakker i pakkekalenderen med Polly Pocket, så der er også 3 til julegaver (de tre største), så hvis vi går ud fra at de koster nogenlunde det samme er der for kr. 255 polly pocket i pakkekalenderen. Det er åbenbart noget af et kup jeg har gjort, for efterfølgende kan jeg se, hvad det bliver solgt til.




Mere my Little pony og tilbehør.


Hjemmesyet dukketøj.



Inklusiv barbietøjet fra Kina har jeg shoppet for kr. 428, hvilket svarer til ca. kr. 18 pr. pakke. Det kunne godt gøres billigere, men jeg synes det er nogle rigtig lækre ting, jeg har fundet til Carlas pakkekalender.

Emil får adventsgaver og det er jeg ikke startet på endnu. Får jeres børn pakkekalender?

13 kommentarer:

  1. Det er da nogle super gaver du har fundet. Jeg synes det er rigtig svært med de gaver. Jeg skal købe 3 x 24 pakker, og det må ikke blive for dyrt, omvendt er der grænser for hvad for noget bras jeg gider at smide penge efter. Gid der der var en rigtig nisse der hjalp lidt på vej -. men tak for inspiration.
    Kh Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er SÅ enig Maria - man vil gerne give noget som ikke er gået i stykker før den 24. december, men man skal jo heller ikke ruineres.
      K.h.
      Christina

      Slet
  2. Sikke nogle fine gaver :) min mor laver pakkekalender til alle hendes 4 børnebørn, og hun mangler kun 3-4 pakker!!! Jeg ved der er undertøj, lidt slik (fredage) og så er der en æske LEGO d. 24/12, for så er der noget at få dagen til at gå med ;) kh Pia

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er hun da god din mor! Jeg kan også huske at vi fik slik i vores pakkekalender og det synes jeg også er en rigtig god idé.
      K.h.
      Christina

      Slet
  3. Rigtig fine og flotte sager,du har fundet! Jeg er så småt i gang med pakkekalenderen til farmor - hun skal have et billede af sine børnebørn hver eneste dag i december. Jeg ved, at det vil gøre hende glad :) hun plejer nemlig intet at få - og hun ønsker sig altid fotos af dem alle otte!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej en genial ide Dorte! Den tror jeg da lige jeg skal overveje til begge hold bedsteforældre ;)

      Slet
    2. Enig med Karina - genial idé.
      K.h.
      Christina

      Slet
  4. EEEEIIIJ! Den My little pony barnevogn havde jeg som barn - så hyggeligt at se den igen :) Kan huske der også var lyserødt sengetøj med hvid blondekant (pude og dyne, samt lille madras) i vognen... meget yndigt :)

    Vildt lækre ting du har fået fat i :) Vores får gerne en julekalender med legetøj (Lego, playmobil eller lign.) og så gave fra "Julemanden/Nissen" i sokken til advent, ikke nogen super billig løsning, men nemt og overskueligt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Emil får også adventsgaver og nej, det er heller ikke specielt billigt, men jeg vil egentlig hellere give ham noget han kan bruge og så betale lidt ekstra. Barnevognen var faktisk min da jeg var barn....fisket frem fra min mors kælderrum - madrassen er desværre væk, men resten af tilbehøret er der endnu.
      K.h.
      Christina

      Slet
  5. Den skal nok blive et hit hos Carla -- for sikke fine ting :-) Sådan en pakkekalender er et kæmpe arbejde, så jeg kan godt forstå, at du er tidligt ude. Og rart at vide, at den stort set er på plads. Nu venter al indpakningen. Jeg laver adventskalender til min mor, svigermor, svigerinde og veninde, og jeg er også snart færdig og skal til at pakke ind :-) Kh. Bella

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du sød Bella. Det er da et stort arbejde du har kastet dig ud i, men jeg er sikker på at det bliver værdsat.
      K.h.
      Christina

      Slet
  6. Hej :) Må jeg spørge hvor MLP stalden er købt?
    Leder efter den til min store pige men kan simpelthen ikke finde den..
    /Mia

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mia,
      jeg ved desværre ikke hvor den oprindeligt er købt, da jeg har været så heldig at finde den brugt.
      K.h.
      Christina

      Slet