søndag den 10. februar 2013

Resultat af Byt en lap - lap et tæppe

Idag har jeg haft lidt tid ved symaskinen, og det betyder at jeg er færdig med projekt Byt en lap -  lap et tæppe:-) Jeg var rimelig skeptisk, da jeg skulle lægge lapperne op, og kunne faktisk ikke rigtig finde en løsning, hvor jeg syntes den sad lige i skabet. I stedet blev det rimelig tilfældigt, og det er jeg virkelig glad for nu, for jeg synes resultatet er rigtig fint og farverigt på denne måde.

Jeg valgte at sætte lapperne sammen forskudt - lidt alternativt, men det skyldes at selvom der kun er minimale forskelle på lapperne, så er det svært at få dem til at passe sammen og i stedet for at jeg skulle sidde og klippe til, blev det på denne måde. Jeg har taget en enkel lap fra, da jeg havde 10 byttemakkere og derfor endte med en lap for meget. Bagsiden er lyseblå fleece.

Tæppet skal ligge i min bil, så børnene kan putte med det hvis de fryser, når vi er på tur.

Mange tak til mine søde byttemakkere:

3. Jeanet Bodilsens verden
4. Marlene Fru Overbye Sørensen
5. Ellen Kathrine Her en af dagene
6. Kristina Bergström´s blog
7. Laila Hyggemor
8. Mette SmallStar
9. Sara Bournonville
10. Line Kahr Kreation
 




34 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tak Rikke - jeg er sikker på at vi bliver glade for det.
      K.h.
      Christina

      Slet
  2. Hvor er det blevet flt. God ide med forskudte lapper. Syntes tit det er det der irriterer mig når jeg laver lappeting:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har egentlig ikke haft problemer med det når jeg selv har klippet alle lapper, men så er lapperne også lavet efter den samme skabelon. Uanset hvor præcist man sidder og måler, så kan det altså være svært at ramme præcist 16x16 cm og et par milimeter er nok til at det bliver svært at sy pænt sammen synes jeg.
      K.h.
      Christina

      Slet
  3. Det må jeg have med i tankerne med forskudt

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er da dejligt hvis du kan bruge den metode - det gjorde det helt sikkert meget nemmere.
      K.h.
      Christina

      Slet
  4. Hvor er det bare fint! : )

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak - jeg synes det er sjovt at det er sammensat af 10 personer og så mit præg mht. oplægningen af lapperne.
      K.h.
      Christina

      Slet
  5. Det er da blevet rigtig fint Christina. Jeg havde alle mine lapper (med undtagelse af de 15 jeg mangler) i hænderne igår.. Har jo så mange byttemakkere. Fik dem lagt i lange rækker, så tror bare det er sådan de skal syes sammen... Vil sy dem sammen på den lange led først og så kan jeg bytte lidt rundt på rækkerne inden det syes helt sammen... Ved ikke om det gav mening? :-)

    Kh Trine

    SvarSlet
    Svar
    1. Det giver helt sikkert mening:-) Det er et stort projekt med SÅ mange lapper - det bliver spændende at se tæppet.
      K.h.
      Christina

      Slet
  6. Hvor er det blevet flot. Jeg gemmer også ideen med de forskudte lapper.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er ihvertfald en nem løsning hvis det er svært at få dem til at passe sammen:-) Jeg synes også det blev fint!
      K.h.
      Christina

      Slet
  7. Jeg er helt overrasket over, hvor flot tæppet rent faktisk er blevet på denne måde!:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hihi - sådan har jeg det helt ærligt også, men det er da SÅ fint.
      K.h.
      Christina

      Slet
  8. Det er blevet rigtig fint, jeg pusler med mine lapper for at finde den rigtige kombination =)
    Jeg kan rigtig godt lide at du har sat dem forskudt sammen.
    Kh Lena

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også rigtig glad for at jeg valgte den løsning. Jeg glæder mig til at se din version.
      K.h.
      Christina

      Slet
  9. Hvor er det blevet lækkert! : )

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, ikk´? Det blev meget bedre end forventet og nu er vi så glade for det.
      K.h.
      Christina

      Slet
  10. Super fint tæppe. Det er sjovt at spotte sine egne lapper. Det er en rigtig god ide med at bruge det i bilen. Vi har én babydyne liggende pt. Og det er 1 for lidt. De kommer altid op at skændes. Så jeg tror da mit tæppe skal være to bil-tæpper :-)
    Kh Line

    SvarSlet
    Svar
    1. det lyder som en god idé at sørge for tæppe til bilen, så der er en ting mindre at skændes om:-) Synes netop det er så hyggeligt at der er lidt af jer alle i tæppet - jeg er rigtig glad for det.
      K.h.
      Christina

      Slet
  11. Det er blevet helt vildt fint! - Tilfældighed er åbenbart vejen frem! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hihi - ja, det må være vejen frem:-) På trods af min skepsis.
      K.h.
      Christina

      Slet
  12. Det er du kommet godt omkring, det er overraskende fint (jeg er lidt skeptisk ved tanken om så mange tilfældige stykker stof, men det er jo også det sjove)! Og faktisk super fin effekt med forskudt sammensyning!!
    Og shit mand, du får produceret for tiden, SEJT :-O

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu er der til gengæld ikke så meget gang i produktionen, men jeg skal snart i gang igen:-) Jeg var virkelig også skeptisk, men er meget glad for resultatet.
      K.h.
      Christina

      Slet
  13. Hvor blev det godt, jeg glæder mig også meget til at få lagt alle lapper op, men må lige vente på de sidste 10 lapper:-) har også tænkt at de bliver lagt op uden orden og så må jeg lige flytte lidt tilsidst...

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige præcis - det er en god måde at gøre det på. Mit var jo til at overkomme med 49 lapper, men du får da travlt:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  14. Hvor er det bare blevet flot Christina :)
    En masse flotte farver!
    Kh Sabrina

    SvarSlet
  15. Hvor er det blevet fint, og super skønt med de forskudte firkanter, jeg gemmer link til dit tæppe, er ved at samle færdige resultater ind, så jeg kan få samlet lidt færdige tæpper :) så hvis du kender til andre der er færdig også, må du endelig dige til.. :)

    kh Sara

    SvarSlet