onsdag den 13. februar 2013

M for mor

Verdens bedste ord med m er mor....og min mor er den bedste af slagsen! Og hvornår er man så en god mor? I min verden er det når man overøser sine børn med kærlighed, giver dem en god opdragelse, så andre også kan holde ud at være i stue med dem, lærer dem at begå sig udenfor hjemmet og generelt sørger for at børnene er trygge og glade.

Når jeg tænker tilbage på min barndom er den fyldt med en masse gode minder, en opvækst med mange legekammerater i nærheden, sjove oplevelser og hygge, men det jeg tænker mest på, nu hvor jeg selv er blevet mor, er faktisk hvor stor respekt jeg har for at min mor har gjort det så godt i forhold til min bror og jeg - jeg er imponeret over hvordan hun har været i stand til at prioritere både tid og penge, hvordan hun udviste overskud og traf de rigtige beslutninger og sørgede for at gøre os til de mennesker vi er i dag. Min mor var nemlig alene med os - min far døde da jeg var ni måneder og min bror var tre år, og nu hvor jeg selv ved hvad det vil sige at have små børn, er jeg målløs over hvor nemt min mor fik det til at se ud for os børn - for selvfølgelig har det ikke været nemt, men vi har aldrig manglet noget, hverken kærlighed, opmærksomhed eller materielt, og er der en vi altid har kunnet regne med er det vores mor.

Så mut - jeg ved du læser med - selvom du ikke er den slags mor der elsker klippeklistredage i skolen eller at spille Matador i timevis, så er er du uden tvivl verdens bedste mor og jeg elsker dig utroligt højt:-)

Se det indlæg blev jo noget mere seriøst end de indlæg jeg normalt laver.

Her lidt billeder fra min barndom - beklager kvaliteten, men de er jo lidt gamle de billeder;-)







 Dagens stof er M for Mumi


31 kommentarer:

  1. Dejligt indlæg.
    God dag
    Karen

    SvarSlet
  2. Orh, Christina! Heldige dig at have sådan en mor - og heldige din mor at have en datter som dig:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak:-) Jeg synes også jeg er rigtig heldig - det syntes jeg allerede som barn - jeg sagde faktisk til min mor at det var heldigt at jeg lige var havnet hos hende;-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  3. Ja, bare man selv kan gøre hende kunsten efter. Kan sagtens følge dine overvejelser og bekymringer. Uden tvivl er du godt hjulpet på vej af din egen opvækst. Fantastisk at have sådan en mor :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Sådan tænker jeg også - man vil jo så gerne give det videre, så det håber jeg, at jeg er i stand til.
      K.h.
      Christina

      Slet
  4. Årh hva?! Fantastisk dejligt indlæg! : ) god dag til både dig og din mor, Christina ; )
    Kh. Liv

    SvarSlet
  5. hvor var du sød som lille :D

    SvarSlet
  6. Fantastisk indlæg. Større kærlighedserklæring findes vist ikke

    SvarSlet
  7. Sikke et dejligt indlæg! Og skønne billeder! Hun lyder ret go hende mor ; )

    SvarSlet
  8. Sikke et dejligt indlæg, Christina! Din mor lyder som en fantastisk mor - og det gør du i øvrigt også :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh hvor er det en sød kommentar - mange tak for den. Det HÅBER jeg at jeg er.
      K.h.
      Christina

      Slet
  9. Dejligt indlæg og altid spændende at komme med bag bloggen. Er selv en skovl til at lave indlæg som dette her. Men de er super hyggelige og livsbekræftende at læse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nogle deler meget ud på deres blog, andre ikke så meget....jeg er nok sådan lidt midt imellem, men jeg elsker selv at "snage" hos andre:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  10. Sikke herlige billeder. Der er bare et eller andet ved billeder fra dengang. Der er bare så meget sjæl og hygge i dem.

    SvarSlet
  11. Sikke herlige billeder. Der er bare et eller andet ved billeder fra dengang. Der er bare så meget sjæl og hygge i dem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mette - det er så hyggeligt at kigge i gamle fotoalbums!
      K.h.
      Christina

      Slet
  12. Tak for det gode indlæg. Sikken et flot job hun har gjort med jer. Det og meget andet om sine forældre forstår man først når man selv får børn. Og dine fotos kunne være fra vores fotoalbum kan jeg se:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har helt ret i at man først forstår det når man selv har fået børn. Netop derfor tænker jeg nu på hvor hårdt det må have været og det at hun ikke lod os mærke det, synes jeg er fantastisk.
      K.h.
      Christina

      Slet
  13. Årh Christina - sikke fint og rørende indlæg - sidder bare og smiler . din mor må blive rigtig glad for dine søde ord. Det er skønt at være "nogens mor" :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Min mor blev meget glad:-) Men hvert et ord er sandt og jeg kunne have skrevet meget mere - hun er noget helt særligt min dejlige mor.
      K.h.
      Christina

      Slet
  14. Hvor er det dejligt hvordan du skriver om din mor! Jeg er sikker på at hun er en god mor og jeg blev meget røret af denne læsning, selv om jeg ikke kender din mor. Jeg har også haft en masse tanker, efter jeg fik mine børn - man forstår meget bedre hvad det indebærer... Det var en god måde at sige pæne ord til sin mor!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din meget søde kommentar Elena. Når man selv får børn, forstår man pludselig hvilket arbejde og hvilke bekymringer der er forbundet med det og det gør virkelig at jeg har endnu mere respekt for alt det min mor har gjort for os.
      K.h.
      Christina

      Slet
  15. Så hyggelige bilder, det er gøy å se deg da du var lita :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak:-) Jeg synes det er sjovt at se tilbage, så det var rigtig hyggeligt at finde billeder til indlægget....den røde vugge står i min mors kælder, men Carla skal snart have den op på værelset.
      K.h.
      Christina

      Slet
  16. Så lækkert og rørende et indlæg - stort kram til både dig og din mor :-)

    SvarSlet