mandag den 11. februar 2013

K for kjole

Mig der elsker kjoler måtte selvfølgelig vælge K for kjole i dag.

Denne kjole er IGEN igen lavet efter minikreas tunika-mønster - ja, jeg beklager at jeg bliver ved, men jeg elsker det mønster og synes trods alt man får nogle meget forskellige udtryk afhængig af hvordan man kombinerer stoffet.

Denne er syet af et fint 70´er dynebetræk (kan ikke huske om det er fra mit barndomshjem eller fra mine bedsteforældre) kombineret med hindbærfarvede ærmer og prikket kantbånd. I første omgang uden elastik i ærmerne, så den kan bruges over en langærmet body, indtil vi får lidt forår.



Dagens stof er K for Kirketårn

 



22 kommentarer:

  1. Den er så fin. Jeg er også fortsat en sucker for miniKreas tunikamønster...
    Du kunne også have sagt "k" for Krudtuglen ;0)
    Kh Eline

    SvarSlet
    Svar
    1. Hihi - ja, det kunne jeg da også:-) Det er altså bare et godt mønster.
      K.h.
      Christina

      Slet
  2. Svar
    1. Mange tak Anna - jeg har lyst til at masseproducere kjoler, men Carla mangler jo ikke rigtig:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  3. That fabric is adorable! Where did you find it? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Unfortunately I think it is hard to find; it is an old duvet cover.

      Slet
  4. Hvor er den sød og rigtig sommerlig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes også den oser af sommer med de glade farver.
      K.h.
      Christina

      Slet
  5. Sød sød kjole. Er vild med det blå stof! : )

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg også og ville ønske jeg havde en masse tilbage af det.
      K.h.
      Christina

      Slet
  6. Sikke en sød kjole. Jeg har også gang i symaskinen og lidt nyt til Prinsesserne :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak - dejligt at du er kommet i gang med symaskinen:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  7. Hvor er den blevet fin.
    Efter at have set denne fine kjole, måtte jeg lige købe samme mønster :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih hvor godt Linette - glæder mig til at se resultatet.
      K.h.
      Christina

      Slet
  8. Den er rigtig fin. :) Kan godt forstå du ikke bliver træt af modellen, den er også rigtig god.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mette:-) Jeg bliver nok ved lidt endnu med den model...
      K.h.
      Christina

      Slet
  9. Hvor er den fin - tror da også snart jeg må have fat det mønster til Luna - det ser vildt sødt og ikke mindst tilpas enkelt ud :)

    Kh Karina

    SvarSlet
    Svar
    1. Det synes jeg du skal og det er nemlig meget enkelt og kan varieres og det kan jeg godt lide.
      K.h.
      Christina

      Slet
  10. Hvor er de stoffer gode sammen, og det blå betræk er så fint... og hvor kommer kirketårn stoffet fra?

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak. Jeg er ret sikker på at stoffet er købt af Line med bloggen Xo Ein Ding.
      K.h.
      Christina

      Slet