fredag den 17. januar 2014

Stjerner til mig selv

Hvor er det dejligt at I melder så positivt tilbage med hensyn til "månedens nye mønster" - jeg glæder mig til at komme i gang.

Nå, men jeg har fået syet en ny kjole til mig selv. Den har stået på to do listen i evigheder og nu skulle det være. Den er baseret efter stof og stils mønster med skulderbesætninger. Den er temmelig stor i størrelsen, så jeg måtte sy den lidt ind og synes faktisk stadig ærmerne er for løse. Til denne model droppede jeg skulderbesætning, lommer og rib på ærmer, men det skal den næste nok have.

Det meget bløde stof er fra Stofdepotet.





Og så har jeg været så heldig at vinde to giveaways - det må jeg vise jer i løbet af weekenden:-)

16 kommentarer:

  1. Sikke en fin kjole - og jeg er helt vild med stoffet (det skal helt sikkert hjem til mig, når der igen er plads i skufferne :)) God weekend - kh Pia

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kom til at shoppe 26 meter forleden og har allerede fundet mere jeg må eje....jeg har egentlig ikke plads så der står tre kasser foran stofreolen - ups.
      K.h.
      Christina

      Slet
  2. God model du der har faaet fat i.

    SvarSlet
    Svar
    1. denne r jo meget enkel, men så er den til gengæld også nem at variere.
      K.h.
      Christina

      Slet
  3. Fin kjole, den ser lækker ud :)
    Jeg har selv lige købt det mønster og skal sy en kjole til mig selv, jeg mangler bare at finde noget stof (stjernestoffet er bestemt ikke udelukket :)) Tak for Info omkring størrelsen på kjolen, jeg må huske lige at tage mål af mig selv inden jeg klipper :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var så lidt. Jeg synes desuden den er lidt kort i ærmerne, men måske har jeg bare lange arme:-)
      K.h.
      Christina

      Slet
  4. har først set din udfordring nu! Flot kjole....glæder mig til at se den på ;.)

    SvarSlet
    Svar
    1. Taaaaak - jeg må hoppe i den og få Casper til at lege fotograf.
      K.h.
      Christina

      Slet
  5. Wow, så produktiv du er. Du har laget så mye fint. Når jeg ser innleggene under, er der mange jeg ikke har fått kommentert.
    Jeg vil også gjerne prøve å sy slike lue-halser (elefantluer?). Nye mønster vil jeg også prøve ut, selv om et nytt hver måned nok er litt for mye for meg :)

    Fin helg ønskes deg :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Huen er bare rigtig god til Carla og jeg synes det er dejligt med et hurtigt projekt nogle gange - du må i gang:-) Tak for din søde kommentar - nogle gange når man mere end andre.
      K.h.
      Christina

      Slet
  6. det er også en lækker model, jeg sidder i en af dem lige nu... Og har da et par stykker mere på tegnebrættet, bla en i det samme stof som her :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har endnu kun fået lavet denne, men skal helt sikkert lave flere.
      K.h.
      Christina

      Slet
  7. Tak for en helt fantastisk inspirerende blog! Hvor meget stof brugte du til kjolen? Vil gerne bestille stoffet hos stofdepotet, blot med andet tryk, men har endnu ikke fået købt mønsteret hos stof og stil...

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du bar sød - mange tak for din kommentar. Iflg. mønstret skal man bruge 160 cm stof (bredde 140 cm) til en str. 34-38. 165 cm ved str. 40-48. Jeg brugte lidt mindre, da jeg har lavet den kortere (jeg er kortbenet;-)).
      K.h.
      Christina

      Slet
  8. Svar
    1. Det er faktisk en meget god basismodel og stoffet er så dejlig blødt.
      K.h.
      Christina

      Slet