torsdag den 25. september 2014

Børns hverdag: madpakker

Jeg er hoppet med på en lille blogleg hos Anne med bloggen Krittewitt  - jeg er så bare ikke rigtig kommet i gang, men nu skal det være:-)

I løbet af september (som så snart er gået) skal man lave indlæg om disse emner:

1 Madopskrift
2 Diy
3 Indretning
4 Oplevelse med børn
5 Boganmeldelse
6 Børns hverdag
7 Museumsanmeldelse
8 Ønskeliste
9 Bloganbefaling
10 ?????

Man bestemmer selv hvordan man fortolker emnet og man kan også slå flere emner sammen til ét indlæg. Og jeg tillader mig desuden at tage dem i tilfældig rækkefølge.

I dag har jeg valgt at det skal være nummer 6: børns hverdag og jeg har besluttet at komme med lidt inspiration til madpakker - ikke noget revolutionerende, men her kan I se hvad Emils madpakke bl.a. kan indeholde:


Spaghetti med kødsauce (varmes i microovn), klapsammen af grovtoast med peanutbutter, gulerodsstave, honningmelon, nødder og tranebær.


Koldskål med kammerjunkere, agurkestave, nødder, cheez dippers og sandwich med ost, salami og agurk.


Frugt, mini-salami, gulerodsstave og madmuffins (med skinke, ost og majs).


Cashewnødder, tranebær, agurk, cheez dippers, croissant og klapsammen med ost, salami og agurk.


Fuldkornshorn med kylling og pikantost, nødder, agurke- og gulerodsstave og müslikiks (desuden melon til formiddagsmad).


Pizza med skinke og ost, smoothie, cheez dippers, hindbær og mini salami. Til formiddagsmad croissant med mørk chokolade.

Som den skarpe læser nok har bemærket er der ingen rugbrødsmadder i madpakken - næ.....for det kan Emil ikke lide, og jeg spiser ikke selv rugbrød og mener sagtens en madpakke kan bestå af andre ting. I øjeblikket har han ofte sandwich-rugbrød med og det er han glad for, men det almindelige er bare ikke noget for ham.

2 kommentarer:

  1. Fedt med inspiration. Jeg kan også godt lide at krydre ungernes madpakker med lækkerier. De to store elsker det, men Emil har det bedst med sit rugbrød og måske en lille klat rosiner.

    SvarSlet
  2. Fedt at de kam varme maden! Dejlig inspiration.

    SvarSlet