mandag den 11. august 2014

Månedens mønster august: nem kjole

Hov! Juli gik jo uden at jeg fik lavet månedens mønster - det var simpelthen en smutter. Jeg må lige gennemgå juli og se om der overhovedet var noget jeg syede for første gang.

Nå, men august bliver det så - jeg har syet en kjole til mig selv og mønstret er altså et hit. Ikke fordi det er verdens mest fantastiske kjole, men jeg synes det er en slags grundmønster som nemt kan varieres i længde og bredde, med og uden bælte, materialevalg og så videre.

Mønstret er nr. 23091 fra Stof & Stil og det lækre stof (jersey) er købt meget billigt hos Stofdepotet. Originalmønstret har ikke halsrib, men det ville jeg gerne have. Jeg har droppet bæltestropper og bælte, da jeg gerne vil have mulighed for ikke at have bælte på (så jeg kan skjule det, der ikke er værd at fremhæve).

Jeg har klippet fire mere efter samme mønster; to i faststof, en i strik og en i jersey. Det tager ca. en halv time at sy sådan en kjole.



4 kommentarer: