søndag den 9. juni 2013

To do - ta da: blomstrede bukser til naboens niece

Argh, hvor er det trist, men jeg har simpelthen for første gang oplevet problemer med min overlocker - det er som om den rynker tråden, så stoffet trækker sig sammen. Har I nogle gode bud på hvad jeg skal gøre ved det? Nu prøver jeg i aften at tråde den om og rense den, men ellers har jeg ikke andre idéer.

Nå, men jeg fik syet et par bukser inden det gik galt; bukserne er syet af et pudebetræk fra genbrugen til kr. 5 - jeg har et helt dynebetræk i det samme stof og satser på at lave en kjole til mig selv af det. Ribben er en billig rest fra Stof & Stil, så det her må være noget af det billigste jeg har produceret. Bukserne flyver til Spanien i starten af juli, hvor de skal bo hos naboens niece.

Det går rigtig godt med min to do liste (men jeg har taget stof frem til endnu en kjole til mig selv;-)), men det går jo nok kraftigt ned af bakke, hvis min overlocker er ved at stå af - jeg er jo pjattet med den, så jeg håber I har et godt råd.



9 kommentarer:

  1. Ja proev at puste den godt igennem, omier den og skift eventuelt naal. Naalene bliver hurtigt slidte paa saadan een. Held og lykke med det.

    SvarSlet
  2. Har du skiftet nåle for nyligt på den? Min mors overlocker vil kun ha' originale nåle, hun havde store problemer da hun, ved en fejl, havde sat kopinåle i. Er der noget der hedder 'spænding' på så'n en? Hvis den er for stram eller for løs på en alm. symaskine lave den underlige sting.

    SvarSlet
  3. Jep, det kan være nålene eller trådspændingen du må prøve dig lidt frem :)

    SvarSlet
  4. Min begyndte også på sådan noget, men jeg rensede den, gav den lidt olie og trådede den om og småkødet den som smurt igen:-)

    SvarSlet
  5. Rens den, en gang olie, tjek indatillingerne er korrekte, nye nåle og tråd den på ny!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mente selvfølgelig indstillingerne😉

      Slet
  6. Søde bukser. Lykke til med maskinen din :)

    SvarSlet
  7. Differentiale indstillingen... det bestemmer hvor hurtigt stoffet skal føres til og fjernes... og nåleskift...
    skønne bukser!

    SvarSlet
  8. Tak for alle jeres gode råd - den kører igen som den skal, så nu er jeg på toppen:-)
    K.h.
    Christina

    SvarSlet