lørdag den 17. november 2012

Lili, Lotte, Else og de andre børn

Da jeg var barn, elskede jeg at lege med påklædningsdukker. Mine favoritter var helt klart min mors gamle påklædningsdukker, som må være fra 50´erne...på trods af deres ganske fine garderobe, skete det at jeg syntes de manglede noget, men så tegnede jeg det lige selv. Min mor opbevarede dem i sit gamle regnehæfte, og på hver side er der påført påklædningsdukkens navn og alder.

Heldigvis er både påklædningsdukker med originalt tøj og mit hjemmedesignede gemt, så det kom (også) med hjem fra min mors kælderrum - her er et udpluk.

En anden gang skal jeg vise jer nogle af de påklædningsdukker jeg selv tegnede som barn. Leger man overhovedet med påklædningsdukker mere?






8 kommentarer:

  1. Ej hvor sjovt!!:) Jeg legede ihvertfald med nogle, da jeg var barn, men jeg synes ikke, jeg har set nogle i butikkerne idag... Jeg tænkte sjovt nok lige på det den anden dag og overvejede, om man mon selv kunne lave nogle:) Jeg venter spændt på at se dem du selv har tegnet!!:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hyggeligt at du også legede med påklædningsdukker - jeg var hel vild med det.
      K.h.
      Christina

      Slet
  2. Hvor er de flotte. :-) det er vidst ikke meget at der leges med påklædningsdukker.
    Jeg så dog at de havde en påklædningsdukke i tiger butikken i fredags. Jeg tænkte nemlig at den slags ser man ikke rigtig mere.

    Pi fik en moderne 'påklædningsdukke' i julegave sidste år. Det er en manequindukke med en revne i ryggen og så kan hun montere forskellige slags stof på den som tøj. Et designersæt kan det vel nærmest kaldes.

    SvarSlet
    Svar
    1. Okay - det var en avanceret "påklædningsdukke" men det lyder rigtig sjovt. Jeg synes det er synd at man ikke leger med påklædningsdukker mere.
      K.h.
      Christina

      Slet
  3. Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men tænk at have passet så godt på noget så længe - hvor må det være fantastisk at kunne tage frem og mindes de gode gamle dage :-)
    Jeg har aldrig selv leget med påklædningsdukker - jeg havde vist kun Barbie i hovedet!
    God søndag.
    Kh. Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er 36:-) Jeg er imponeret over at de stadig er i så fin stand efter at min mor først har haft dem og derefter har jeg haft stor glæde af dem.
      K.h.
      Christina

      Slet
  4. Hej Christina

    Tak for din kommentar på min blog. Sikke dog nogle fantastiske påklædningsdukker. De oser da bare af "gamle dage" og sikke en skat at kunne finde frem fra gemmerne. Jeg legede også med påklædningsdukker da jeg var lille, selvom de var i skarp konkurrence med Barbie ;)
    Kh Sanne (hvabehar.dk)

    SvarSlet
    Svar
    1. DEJLIGT at du også legede med påklædningsdukker. Jeg havde også barbiedukker og det var også et hit, men jeg tror at grunden til begejstringen over påklædningsdukkerne til dels skyldes at jeg selv kunne tegne tøj til dem:-)
      K.h.
      Christina

      Slet