søndag den 26. maj 2013

Carla og krudtuglen på vej til Norge

For laaaaaaaaaaaaaaaang tid siden fik jeg en henvendelse fra en meget sød kvinde, der udfører frivilligt arbejde for en organisation, der hedder JOY. JOY er en  norsk velgørenhedsorganisation, som bl.a. skaffer penge via et koncept de kalder Gaver med mening - det er her jeg kommer ind i billedet. Anita ville nemlig høre, om jeg var interesseret i at donere nogle af mine hjemmelavede ting, så de kan sælge dem, og selvfølgelig ville jeg det!

Her er lidt info fra JOY´s hjemmeside:

"JOY ble stiftet høsten 2005. Organisasjonen er ideell og politisk uavhengig. Formålet til JOY er å tilrettelegge for utvikling og læring for funksjonshemmede barn i tidligere Sovjetstater.
JOY består av et styre med fire personer. I tillegg har vi to fagteam som assisterer styret i faglige spørsmål og som følger opp prosjektene. Alt arbeid som blir gjort i Norge er frivillig. Ingen mottar lønn. Man tar permisjon fra jobbene sine for å reise og alt forarbeid og etterarbeid gjør man frivillig"

I kan læse mere her.

Jeg synes det er nogle spændende projekter de har gang i, og er glad for at jeg på denne måde kan give et lille bitte bidrag: 2 babytæpper, 5 små "dukker", 3 Iphone sleeves og 3 kosmetikpunge.





14 kommentarer:

  1. Fine gaver du donerer - og smukt at du er med : )

    SvarSlet
  2. lækre sager :) dejlig måde at kunne hjælpe på :)

    SvarSlet
  3. Soed maade at hjaelpe paa.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lin - jeg er glad for at jeg kan hjælpe lidt.
      K.h.
      Christina

      Slet
  4. Det er virkelig god karma at donere dine fine hjemmelavede sager til en velgørende organisation - respekt herfra.

    SvarSlet
  5. Sikke fine ting du bidrager med. Håber det indbring en god sum penge til formålet. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak:-) Jeg håber det er noget de kan sælge.
      K.h.
      Christina

      Slet
  6. hvor er du sød og overskudsagtig at du vil hjælpe, og sikke fine ting dit bidrag indeholder.

    SvarSlet
  7. Skønne ting du har lavet - og hvor er det bare flot at du har overskud til at bidrage med så meget. Men det lyder altså også som et rigtigt godt formål!
    Kh Bodil

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var nu ikke så krævende og Carla mangler jo ikke tøj, så jeg kunne bruge min sytid på andre ting:-)
      K.h.
      Christina

      Slet